Tuesday, December 13, 2016

Blue Monday

Tirsdag og Luciadag, men kanske litt blått allikevel. Det er eksamenstid, og jeg skal lese. Før jeg setter meg ned for å lese, skal jeg bare rydde litt på kjøkkenet. Ja, også er det på tide å finne fram litt mer julepynt. Det ligger en haug med strikkeprosjekter og garn i stua. Sikkert smart å rydde det også. Også alle de bøkene i stua, da, det er på høy tid å sortere dem. Kanskje ta en liten pause og sjekke ut Facebook, Instagram og noen forum? Hvor var jeg i lesinga? Nei, det hadde jeg visst ikke startet på enda. Men gulvet trenger en vask, og kjøleskapet må ryddes i. Og sånn går det nå med den eksamenslesinga. Det går litt tregt, og jeg lurer på hvorfor i alle dager jeg ikke kommer gjennom pensum?! Jammen bra jeg har en superkalender å trøste meg med. I dag sto det Du lyver til en venninne og skylder på meg på luka, og inni var det englespill. Liker ironien i det!

Jeg havnet litt utpå i går. Altså utpå garnmessig. Det ble noen nøster for å si det sånn. Jeg har en plan for det meste. Noen nøster Drops Air, skal bli en ordentlig kosegenser til meg. Skal sikkert strikke den i romjula, for da har jeg jo så himla god tid til alt. Også ramlet det inn noen nøster med Flora. Det skal bli Wu Tang Clan-genser, og ikke til meg. Men blir jeg veldig fornøyd med den, så kan det hende det blir en til meg også. Først skal jeg tegne mønster og telle litt. Innbiller meg at det kan ta litt tid.

(Title: Blue Monday - New Order, episode 2, season 2, Skam)





Tuesday and St.Lucia, but maybe a bit blue anyway. It's time for my exam, and I'm supposed to study today. Before I'm studying, I'm just going to clean the kitchen. And it's about time to dig out some more Christmas stash. There is a huge pile of knitting projects and yarn in the living room. Probably a smart thing to tidy that up as well. And all the books in the living room, about time to sort them out too. Maybe a small break, check out Facebook, Instagram and a couple of net forums? Where was I in my studying? Oh, no, I hadn't started yet. But the floors need a wash, and the fridge needs to be cleaned out. And that's how I study for my exam. I think things are going a bit slow, and I wonder why I never seem to finish the curriculum for this semester?! Good thing I have the Christmas calendar to comfort me. Today was You are lying to a friend and blame me and inside was an angle play. Love the irony of that.

I fell for temptation yesterday. Temptation for yarn, that is. I ended up with some skeins, to say the least. I have a plan for most. Some skeins of Drops Air will turn out to be this cozy sweater for me, some day. Probably wise to knit it after Christmas, since I have so much time for it then. And I had to have som skeins of Flora as well. They are turning into a Wu Tang Clan-sweater. I just have to draw the pattern and count stitches. I imagine it might take a while. But if it turns out ok, I might knit one for myself as well.

2 comments:

shanad said...

Hei
Er lov å spørre hvor du fikk tak i oppskriften til wu tang genseren? Eller er dette noe du har laget selv? Har en samboer som er veldig stor fan.

amylin said...

Jeg har ingen oppskrift, men lager selv utfra bildet jeg postet. Bildet er fra nettbutikken deres.