Wednesday, December 28, 2016

Driving Home For Christmas

Tja, ingen kjøring og ikke hjem, men nesten hjem og med fly. Må kanskje kalles nesten hjem når det er svigerfamilie?! Flyplasser er som regel venting. Jeg liker ikke å komme i siste liten, tenk om jeg skulle miste flyet? Så jeg drar alltid til flyplassen i god tid. Det betyr at det blir venting på flyplassen. Men når man er en strikker og en boknerd, gjør ikke den ventingen så mye. Musikk i øret, en god bok og strikking, så går det helt greit. Jeg fikk lest ferdig Lyden av asfalt av Yngve Kveine. En kjapp bokanmeldelse av den på bokbloggen min i løpet av kort tid. I tillegg strikket jeg på et par sokker som skulle vært julegave. Bedre sent enn aldri. Når flyet er i rute, man har husket strikketøy og bok, i tillegg til at iPad og mobil er fulladet og man til og med har husket å laste ned både musikk og serier, ja, da er reiser bare en pause i livet. Nå skal resten av romjula nytes med strikking og kos. Sokkene er ferdige, og jeg jobber med en hals. Det var visst også en julegave.

(Title: Driving Home For Christmas - Chris Rea)





Well, not driving and not to home, but almost home and with a plane. It's as good as home when it's your in-laws, right?! Airports normally means waiting. I hate rushing there in the last minute. What if I lost the flight? I always end up going to the airport way before I have to, which means Even more waiting. But when you're a knitter and a booknerd, waiting doesn't really matters that much. With music in my ear, a good book and some knitttinf, I don't mind waiting. I finished my book. What I thought about the book, is soon up in my book blog. I have finished a pair of socks, another Christmas present. Better late than never, right? When the flight is on time, you have remembered your knitting and a book, and on top of that remembered to load your iPad and phone and downloaded both music and some episodes, then a journey is just a pleasant break from life. The rest of the days in 2016, I plan on relaxing with my knitting and a book. I'm knitting on a cowl, happens to be a Christmas present as well.

3 comments:

Siddis back home said...

Ha en herlig tur og Happy Knitting!

Yngve Kveine said...

Da får jeg vente i spenning på anmeldelsen :)

amylin said...

Den ligger ute på bokbloggen min, Yngve Kveine! http://amylinreads.blogspot.no/2016/12/lyden-av-asfalt.html
Og jeg er ganske sikker på at vi har gått på samme skole.