Sunday, July 31, 2016

Got You By The Balls

Å ha mange baller i luften.

Joda, jeg pleier å sjonglere alle ballene jeg har i luften nogenlunde greit. Akkurat denne dagen konsentrerte jeg meg kun om en ball, eller rettere sagt en julekule. Hvorfor i alle dager brukte jeg en solrik og varm julidag på å strikke en julekule? Jeg som elsker sommeren og tviholder på sol og sommer så lenge jeg kan. Det er alltid en utfordring, for ellers ville jeg trengt tanken på jul, snø og kulde langt vekk. Yarn Junkie Podcast utfordret til Knitmas in July, og jeg trengte en pause fra en teststrikk som aldri ser ut til å bli ferdig. En julekule tar ikke lang tid å strikke opp, dessuten fikk jeg strikket opp to små rester i rødt og hvitt fra Rauma og PT. Jeg brukte grunnoppskriften til Arne og Carlos, og diagrammet til en hodeskalle jeg fant på nett. Nå klarer jeg selvfølgelig ikke å finne igjen diagrammet til hodeskallen, men den lå ute på nett gratis et sted. Denne julekulen er veldig meg, så den skal få henge på juletreet i desember. Nå skal den forvises langt bort, for jeg skal nyte sol og sommer. Andre i huset nyter andre typer baller for tiden, snakker selvfølgelig om verdens mest populære baller; Pokemon balls.

Spillet er i grunnen ganske genialt av flere grunner. En av årsakene er at sønnen som vanligvis vil sitte inne, nå maser om å være med ut og gå tur. En annen, er at Pokemonstops er plassert på interessante steder. Kan være nyttig når vi skal ut og reise. I dag var det Tjuvholmen og Aker Brygge vi besøkte, sammen med en haug med andre Pokemon-spillere. Jeg hadde tatt med strikketøyet, lagt opp til et par sokker, og en bok, Grisehjerte av Ingebjørg Arveola. Fikk i tillegg tatt meg årets første svømmetur i Norge. Slett ikke kaldt. Halve skaftet på sokken ble ferdig under Pokemon-jakten også.

(Tittel: Got You By The Balls - AC/DC)



Pokemon stop?! 

Talking about different balls today. I used the warm and sunny summerday in July to knit a Christmas ball. Why? I love the summer and want to hold on to the summer as long as I can. But I'm a sucker for a challenge, and Yarn Junkie Podcast challenged to Knitmas in July. I needed a break from a test knit that never seems to be finished. A Christmas ball doesn't take too long to finish, and I even used some stash yarn from Rauma and PT. I used the pattern from Arne and Carlos and a diagram of a skull I found online. I can't find the diagram for the skull again, but it was online and free. This Christmas ball is just my taste, so I'm keeping this one. But for now I'm going to put it away, and I plan to enjoy the sun and the summer. Some other people in the house talk a lot about some other balls, I guess the world's most popular balls right now, the Pokemon balls.

The game is genious in different ways. One way is that my son who normally wants to sit indie, begs me to go out. Another one is that the Pokemon stops are interesting places to see. Might come in handy when travelling. Today we went to Tjuvholmen and Aker Brygge, and we were not alone. I had brought my knitting, a sock, and my book, a Norwegian one. I also took my first swim in the Norwegian sea. Not bad at all. I finished half of the cuff during the Pokemon chase too.

(Title: Got You By The Balls by AC/DC)

2 comments:

Huldr said...

Så tøff julekule! Det er deilig temperatur i Oslofjorden nå, enig :)

Monstermønster said...

Kjenner meg igjen, nå er det null problem å gå lange turer hver dag, jeg går og strikker, og de bytter på å fange pokemons. Vi kjører små omveier hjem for å ta pokestops i nærområdet, moro det!