Wednesday, July 29, 2015

Fall already?

Ja, man kan i grunnen lure på om høsten allerede har kommet. Føles egentlig ut som om vi hoppet over sommeren i år. Det ble vår, ventet på sommer, ventet på sommer, ventet på sommer og nå har høsten kommet. Har funnet ut at jeg ikke orker vente lengre, og koser meg inne med bøker og strikketøy. Har fått ferdig et par lange strømper til datter'n. Strikket på pinne 3,5 mm i Sandnes alpakka strømpegarn. Et helt greit garn å strikke i, og strømpene passet perfekt. Jeg har også nøstet opp et hespe med Ella Rae Lace Merino, men har ikke klart å bestemme meg for hvilket sjal jeg skal strikke av det enda.





Yes, I wonder if fall has come already. It feels like we skipped summer this year. It was spring, then we waited for summer, waited a bit more and even more waiting and now fall has arrived. I don't bother waiting for summer any longer, and I just enjoy some days off work and spend it inside reading books and knitting. I finished a pair of long stocking for my daughter. I used needles 3,5 mm and the yarn is Sandnes alpaca strømpegarn. It's an ok yarn to use, but the stockings fit perfect. I also whined up a skein of Ella Rae Lace Merino, but I haven't decided what shawl I'll knit from it yet.

5 comments:

Huldr said...

Knallfin farge på de strømpene! Ja, det er litt kjedelig med den ventinga. Det har jo vært en del fine dager her på Østlandet synes jeg, sammenlignet med resten av landet i alle fall. Og jeg var heldig med at jeg var i Hellas i begynnelsen av juni, så har vandret rundt i sommerkjole med brune legger. Men det har vært sparsomt med sol og varme ja, så de har ikke holdt seg like brune. Håper det blir en varmeperiode før det blir høst! Nå føles det temmelig lite som slutten av juli må jeg innrømme. Vet liksom ikke helt hva jeg skal strikke heller (babyjakka ble lagt litt på vent etter et par feilede forsøk), om jeg skal ta frem det jeg hadde tenkt å ta fatt på til høsten eller om jeg skal fortsette med det som føles mer som sommerstrikk ...

Har forresten lagt deg til blogglista mi også, hyggelig at du la meg til din!

Elisabeth said...

Flotte strømper! Vet ikke om jeg hadde holdt ut så mye ribb på et så lite plagg. Imponerende :)

Huldr said...

Hmm ... jeg la igjen kommentar på dette innlegget, men den er ikke kommet frem, kan den ha havnet i spamfilteret?

amylin said...

Takk for at du la meg til blogglista di, Huldr! Angående kommentaren din, det var bare jeg som glemte at jeg hadde gjort om på innstillingene. Har hatt åpent kommentarfelt, men fikk så utrolig mange spamkommentarer og lukket kommentarfeltet denne uka. Selvfølgelig glemte jeg det, så jeg har glemt å godkjenne kommentarer. Høres deilig ut med tur til Hellas, for det har jammen ikke blitt mye sol her hjemme.

amylin said...

Takk skal du ha, Elisabeth! Det var slitsomt, men hjelper at det var pinne 3,5 mm.