Monday, July 13, 2015

Monkey business

Dårlig vær, men ikke dårlig stemning. Ok, da, litt dårlig stemning også, men den kom kun fra undertegnede og ikke fra resten av reiseselskapet. Jeg er litt værsyk, og jeg må innrømme at jeg trives best i tørt og varmt vær. Uansett, dårlig stemning ble borte med en gang vi gikk inn i Apenheul, en apepark hvor mange av artene går fritt blant publikum. Det betyr at du kan oppleve nærkontakt med en del av artene. Vil si vi fikk oppleve nærkontakt, ja. En ekornape satte seg på fanget til datter'n, til stor begeistring. En svart, liten, søt ape, som jeg ikke husker hva het, satte seg mellom beina mine. Skvatt litt, for jeg prøvde å få tatt et ordentlig bilde av den. Den forsvant litt, og plutselig oppdaget jeg den mellom føttene mine. Parken er også bygget slik at selv de artene som krever en viss avstand til publikum, oppleves nær. Gorillaer, sjimpanser og orangutang føltes nær nok selv om de hadde egne øyer som tilholdssted. Været ble også bedre utover dagen. Det var også en god del benker i parken, og jeg benyttet enhver anledning til litt strikking. Prosjekt for dagen var Arne & Carlos-sokker i Regia. Jeg har strikket ferdig sokk nummer en, og strikker i vei på sokk nummer to. 

Knitting while watching the chimps. 

Gorillas. The silver back in the middle. 

This little guy sat next to our feet. Real close! 

Here he is next to our feet. 

One of the orangoutangs , I think this one is the old lady. 

One of the common squirrel monkey at my daughters knee. 

Knitting while watching the gorillas. You can see them in the background.

I don't know what kind this guy is, but he walked just in front of us before sitting down here. 

This guy sat here watching us standing just in front of him. 

Bad weather, but the mood is good. Ok, I'm a bit weather sick, but the bad mood disappeared when we entered Apenheul. Apenheul is a monkey park where a lot of the monkeys walk freely around, something that means you can really watch them up close. Sometimes you can even get a monkey sitting on you. My daughter had a common squirrel monkey on her knee. And even the chimps, gorillas and the monkeys that don't walk around freely feels close due to the way the park is built. The weather cleared up during the day, and we enjoyed a real nice day. I knitted where I could in the park. My knitting project for the day is socks in Arne & Carlos, Regia. 

2 comments:

Elisabeth said...

Ser morsomt ut, særlig når det går an å flette inn en strikkepause :)

amylin said...

Absolutt en morsom dag, og det blir alltid bedre med strikkepauser.