Thursday, June 25, 2015

Working at the car wash

Vel, ikke egentlig siden dette er oppvaskkluter, men det var den sangen jeg fikk i hodet da jeg skulle lage blogginnlegget. Har strikket tre kluter etter tre forskjellige oppskrifter. Den lilla er etter en oppskrift jeg ikke husker, men jeg vet at jeg fikk den forklart på sms. Legg opp masker som går opp i 3+1. Første raden er 3 rett, 1 vrang. Neste rad er også 3 rett og 1 vrang, men pass på at den vrange maska treffer den midterste av de tre rette på forrige rad. Veksle mellom disse to omgangene hele veien. Den grønne kluten er strikket etter mønsteret Double Bump dishcloth. Enkelt mønster det også. Blå klut er strikket etter Garter Basketweave. Brukte omtrent et nøste Drops Cotton Light på hver klut på pinne nr.4 mm. Kjappe gaver, og tenkte jeg skulle kjøpe en oppvaskbørste i omtrent samme farge som kluten. Jeg vet jeg skrev tidligere at jeg ikke likte å strikke i bomull. Dette er vel det eneste jeg strikker i bomull.





Well, not really since these are dishcloths, but that was the song I got on my mind writing this post. I have knitted three different dishcloths after three different patterns. The purple one is from a pattern I don't remember, but I remember learning it by sms. Cast on a number of stitches going up by 3 + 1. The first row is knit 3, purl 1. The next row is also knit 3, purl 1, but make sure the purl 1 is the middle knit stitch from last row. Repeat these two rows all the way. The green dishcloth is knitted after the pattern Double Bump dishcloth. A real easy pattern. The blue one is knitted after the pattern Garter Basketweave. I used about one skein of Drops Cotton Light for each dishcloth on needle 4 mm. Fast gifts and I thought I would buy a dish brush in the same color as the dishcloth as well. I wrote earlier I don't like to knit using cotton, and this is about the only thing I knit in cotton. 

1 comment:

Laila said...

Kluter er grei strikk hvis det er varmt ute.