Monday, June 15, 2015

Ullhælj del 3

Siden jeg har så problemer med bildene på Woolspire, velger jeg å kopiere innlegget mitt fra i går over hit.

Siste dagen på Løten. Startet med et foredrag om forkorta rader med Pinneguri. Visste du at det fantes minst seks forskjellige måter å gjøre dette på? Jeg visste ikke det. Var deretter en tur på et introduksjonskurs for spinning med håndtein. Jeg har aldri holdt i en håndtein før, men jepp, det tok omtrent en time, så nå er jeg eier av en håndtein og to forskjellige typer fiber. Sånt skjer visst! (Men jeg trenger virkelig ikke et lager med håndteiner og fiber.) Endte opp med litt garn fra MarionR  i dag også. Jeg må strikke fortere. Takk til Surrehue og Trivelig for en trivelig helg på Løten, og jeg håper på gjentakelse til neste år!










Last day at Løten. The day started with a lecture about short rows with Pinneguri. Did you know it's at least six different ways to do it? I didn't. After that I went to an introduction lecture about spinning with a spindle. I've never held a spindle before, but yes, it took about an hour before I was the owner of a spindle and two different fibres. What happened? (But I really don't need a stash of spindles and fibres.) I ended up with some yarn from MarionR today too. I really need to knit faster.

No comments: