Wednesday, September 02, 2020

September

 September er her. Det er offisielt høst! Strikkemojoen min er definitivt tilbake. Hverdagen er tilbake i en eller annen form. Jeg vurderer ullsokker i Vans om morgenen, men har endt opp med vanlige ankelsokker. Det er ikke lenge før jeg går for ullsokkene. Jeg vet ikke helt hva jeg føler. Det er godt å gå på jobb om morgenen. Det er godt å sitte i sofaen med en bok og strikketøy igjen. Jeg bruker fortsatt altfor mye tid på å sitte og stirre i veggen, men ikke like mye tid som i mars. Mer tid på strikking og lesing igjen. Nå har jeg lagt opp til to nye prosjekter, et par enkle sokker og Pip-topp av Laila på Værbitt. Garnet til Pip-toppen er det garnet som egentlig skulle bli en annen topp, men som jeg rakk opp. Nå blir det Pip-topp. Det er silkegarn fra Norne Garn. Bruker også Madelinetosh. Begge har en fin glans, og jeg tror det blir en fin topp. Nå må jeg bare finne mer strikketid for å få tid til å strikke ferdig prosjektene jeg legger opp til samtidig som jeg skal få ferdig prosjektene jeg har startet på og som ligger litt rundt omkring. Jeg føler at jeg er på riktig spor igjen. 

(Tittel: September - Joep Beving) 








September is here! It's officially autumn! My knitting mojo is definitely back. The everyday life is back, even thought it's in a different shape than normal. I almost put on woolen socks in my Vans this morning, but I ended up with normal ankle socks. It's not long until I'm putting on some wool. I don't know what I feel. It's a good thing to go to work in the morning. I like to sit on the couch with a book and my knitting again. I still use quite some time to stare at the wall doing nothing, but not as much as I did in March. I use a bit more time to read and knit again. I have cast on two knew projects, a pair of vanilla socks and the Pip-top by Laila at Værbitt. The yarn to the Pip-top is the yarn I started to knit another top, but I wasn't really happy with how it turned out so I frogged everything I'd knitted. The yarn is some silk yarn from Norne Yarn. I also use a bit from Madelinetosh. Both has a nice shine to it, and I think it will turn out great. Now I just have to get some more knitting time to finish all the projects I have laying around the house and the projects I obviously feel like casting on. I feel I'm on the right track again. 


(Title: September - Joep Beving) 

No comments: