Saturday, August 29, 2020

my future

Lufta er kaldere. Jeg har dratt fram ullteppet i sofaen igjen. Litt løgn, siden det har ligget på sofaen i hele sommer. Tror til og med jeg har brukt det et par ganger i sommer. Det bare høres bra ut; at ullteppet blir tatt fram igjen på høsten. Jeg har fått litt mer strikkelyst igjen. Den har vært fraværende i sommer. Det har vært uvant. Jeg pleier jo å strikke meg gjennom sommeren. Tror det har litt med situasjonen i verden å gjøre. Jeg blir ikke kreativ og produktiv i sånne situasjoner tydeligvis. Jeg blir skikkelig apatisk og ender opp med å stirre i veggen. Nå er jobb i gang igjen, nesten normalt om man ser bort fra all tid til håndvask, pultvask og at man må holde avstand og ikke dele på utstyr osv. Det henger en eim av Antibac over arbeidskontoret, men jeg tåler det. Strikkinga er i gang igjen. Jeg holder på med å rydde litt i forskjellige prosjekter som ligger rundt omkring. Jeg rakk opp tre prosjekter i sommer, har plukket fram et par prosjekter som ikke har så mye igjen og vurderer hva jeg skal gjøre med dem. Jeg har lyst til å rekk opp litt på det ene for å rette opp en bitteliten feil. Det andre tror jeg at jeg skal rekke opp og spare garnet til noe annet. Kanskje jeg skal klare å få vekk alle påbegynte prosjekter før nyåret? Kan være et mål. Mener jeg hadde det som mål i fjor også, men det skjedde ikke. Også har jeg selvfølgelig lyst til å legge opp til en hel haug med prosjekter igjen. Det er et godt tegn på strikkelyst. Hva er dine høstplater? 


(Tittel: my future - Billie Eilish)









The air is colder. I have taken out my woolen blanket again. Bit of a lie, since it has been on the couch the whole summer. I think I might have used it during the summer a couple of times too. It just sounds better, to take out the woolen blanket for the fall. And my knitting mojo has returned. It's been gone whole summer. A bit unusual, since I normally knit through summer. I guess it has to do with the situation the world is in. I don't get creative and productive in these situations obviously. I turn into a passive wall-staring person with no energy. Work has started up again now, and it's almost normal if you don't think about all the hand washing, washing of desks, keeping the distance and no sharing of equipment. The aim of anti-bac hanging over the office. The knitting is going again. I try to do something about all of my projects around the house. I frogged three projects during summer, and I have dug out a couple of more. I think I end up frogging a bit of one project to correct a tiny mistake, and the other project I might end up frogging the whole thing. I might save the yarn for something else. Maybe I can clean out all of my WIPs before a new year? Could be a great goal. I think that was my goal last year too. It didn't happen. And I feel like casting on a hundred of new project. A good sign my knitting mojo has returned. What are your fall plans? 

No comments: