Saturday, May 23, 2020

Rain On Me

I dag har vært en sånn typisk norsk vårdag. Litt hagl, litt regn og litt sol. Sånn litt av alt! Et øyeblikk trodde jeg det snødde. Det viste seg å være alle de hvite bladene fra kirsebærtreet til naboen som blåste over til oss. Takk og pris! Jeg tror jeg hadde taklet snø veldig dårlig i mai. (Og jeg vet at det er noen steder i Norge som har snø fortsatt.) Selv med hagl, regn og sol, så har jeg ikke brukt ullgenser på en stund. Vårtegn! Men jeg har ikke sluttet å strikke dem, selv om det er lavsesong for ull. Nå skal jeg ikke si det høyt, for det er unektelig godt med en ullgenser om man sitter ute sene, norske sommerkvelder og netter. Og det blir jo bare norske sommerkvelder i år. Tror nok denne genseren blir gjemt til vintersesongen. Den er strikket i Lima fra Drops og er ganske tykk og varm. Mønsteret heter  Cabaret Soft av Meiju-knits. Det er et lettstrikket og kjapt mønster strikket på pinne 4,5 mm. Det er ganske kjapt å strikke en genser på så tykke pinner. Det føles ihvertfall sånn når jeg går fra pinne 3 mm til 4,5 mm. Monstermønster har tatt bildene som vanlig, men hvorfor jeg enten myser, ser ut som Joey når han smell the fart-acting eller har tre dobbelthaker og en ølmage, det er ikke hennes feil. Tror jeg må gå for noen snapchat-filter neste gang.

(Tittel. Rain On Me - Lady Gaga, Ariana Grande)

















Today has been a typical Norwegian spring day. A bit of hail, a bit of rain and a bit of sun. A bit of everything! A moment I actually thought it was snowing. Turned out to be the leaves from the blossoming cherry tree next door. Thank you for that! I wouldn't really tackled snow in May all that good. (And I know there are places in Norway with a lot of snow still.) Even with hail, rain and sun, I haven't been wearing a woolen sweater in a while. Signs of spring! But I haven't stopped knitting them even though it's not the woolen sweater season.  Not going to jinx it, since it actually is great to wear a woolen sweater if you're sitting outside in a Norwegian summer night. And this year it's only going to be Norwegian summer nights. I think this sweater is going to stay in the closet until winter comes. I used Lima from Garnstudio, and it's pretty warm and thick. The pattern is Cabaret Soft by Meiju-knits. It's an easy knit and a quick knit. It really feels like a quick knit when you go from needles 3 mm to 4,5 mm on a sweater. Monstermønster has taken the photos as usual, but why I squint, look like Joey when he smell the fart-acting, have three chins and a beer belly, is not her fault. I think I have to use some Snapchat filters next time.


(Title: Rain On Me - Lady Gaga, Ariana Grande)

No comments: