Sunday, April 12, 2020

I'll Wait

Jeg venter. Er det noe annet vi kan gjøre enn å vente? Vente på bedre tider. Vente på å komme tilbake på jobb. Vente på den travle hverdagen. Minn meg på det når den kommer. At jeg en gang lengtet etter en travel hverdag. Mens vi venter får vi nyte stillheten, roen og tiden i hjemmet. Har hørt at mange som ikke strikker til vanlig, har startet med å strikke. Jeg har utrolig nok ikke fått ferdig et eneste prosjekt i april før nå. Og det prosjektet var en teststrikk som ble ferdig på under et døgn. Fikk brukt mange forskjellige garnrester, og et enkelt mønster. Mønsteret heter Leftover City Cowl og er designet av Kaceknits. Det er ikke publisert enda, men anbefales absolutt. Jeg har brukt ni forskjellige garntyper i min hals, og den sitter passe tett og er lang og god. Hedgehog Fibres, Tullball, La BienAimee, Garnsurr bla. Ikke helt sikker på om jeg husker alle sortene en gang. Halsen veier 82 g, så ikke store innhugget i lageret. Men fortsett bedre enn garn inn i lageret. Foreløpig regnskap for april er 82 g ut og ingenting inn.

(Tittel: I'll Wait - Kygo, Sasha Sloan)








I'll wait. What else is there to do than wait, really? Waiting for better days. Waiting to get back to work. Waiting for the busy normal days. Remind me when they are back. That I once longed for busy and normal days. While we wait, let's enjoy the silence, peace and the extra time in our homes. Rumor has it more people than normal knit these days or have learned to knit. I haven't manage to finish one project in April until now. And that project is a test knit finished in less than 24 hours. I used a lot of scrap yarn for the cowl, and the pattern is easy to follow. I used about nine different types of yarn and I love it. It snuggles just tight enough around my neck, and it's long and soft. I used Tullball, Hedgehog Fibres, La BienAimee, Garnsurr among yarn types in my cowl. Not sure if I can remember all nine different types I used. The cowl weighs 82 g, so not heavy, but at least I used my stash. So far: 82 g out of stash and 0 g in.

(Title: I'll Wait - Kygo, Sasha Sloan)

No comments: