Monday, October 07, 2019

I Know I'm Not the Only One

Rydding i garnlageret fører til en umiddelbar lyst til å legge opp til en haug med nye prosjekter. Jeg har faktisk utrolig mye fint garn. Kanskje ikke så rart, siden jeg har kjøpt omtrent alt garnet i lageret mitt. Jeg er veldig glad i blått. Jeg har blått i veldig mange forskjellige garntyper. Sånn omtrent den samme blåfargen. Men mest av alt fikk jeg lyst til å legge opp til veldig mange prosjekter. Siden høstferien her var å hilse på ny nevø, så benyttet jeg anledningen til å strikke noe til nevøer og nieser. Det ble et Vertice Unite i rester av Babyalpaca fra Drops til eldste, en hals i noe hvitt restegarn og lilla garn fra Knitting Goddess, en genser i forskjellige blåfarger til eldste nevø og en genser i håndfarget merino og Babymerino fra Drops til den aller minste. Det morsomme med babyklær og barneklær er at det går veldig fort å strikke. Også fikk jeg følelsen av å bruke litt fra garnlageret. Ikke mye, men litt da.

Jeg kan ikke være i Amsterdam uten en tur innom Stephen & Penelope. Om du ikke har vært innom den garnbutikken, så stikk innom ved første anledning. Det er så himla mye fint garn der, også er de ansatte utrolig hyggelige. Og de selger Garnsurr-garn der også. Jeg stakk innom på Knit Night, og var så heldig å snakke med dronningen av brioche , Nancy Merchant, om et prosjekt jeg teststrikker i brioche, og Malia som er deleier i butikken. Det var også en god del andre veldig hyggelige mennesker der. Også endte jeg opp med noen få souvernirer. Det teller jo virkelig ikke.

(Tittel: I Know I'm Not the Only One - Tegan and Sara)

















Organizing your yarn stash makes you immediately want to cast on a number of projects. I actually have lot of beautiful yarn. Maybe not that weird since I bought almost all the yarn in my stash. I love the color blue. I have blue yarn in a various of yarn brands. Almost the same shade of blue too. But most of all I really want to cast on a lot of projects. Since fall vacation meant meeting a new nephew for the first time, I knitted something for the nephews and nieses. I knitted a Vertices Unite made out of Babyalpaca from Drops, a cowl made out of some white yarn I had and purple yarn from Knitting Goddess, the eldest boy got a blue sweater made out of different blue merino wool and the youngest got a sweater made out of handprinted yarn from Denmark and some Babymerino from Drops. The good thing about baby clothes and children clothes, is how fast it knits up. And I knitted with yarn from my stash. Not much, but everything helps.

I can't visit Amsterdam without stopping by Stephen & Penelope. If you haven't been in there, stop by if you have the chance. It's the loveliest yarn store, so much beautiful yarn and the people working there are so nice too. I popped by at knit night and was so lucky to have the chance to talk to queen of brioche, Nancy Merchant about a test knit I'm doing in brioche, and to talk to Malia, the owner of the store. And there were a lot of other really nice people there too. I ended up buying some souvenirs, but they don't count. And it's still not a stash it's a collection.

(Title: I Know I'm Not the Only One - Tegan and Sara)

No comments: