Sunday, August 18, 2019

Everytime

Det skjer hvert år. Høst, plutselig, sånn ut av det blå, fra en dag til en annen så er det høst. Og jeg er aldri klar for det. Og teknisk sett er det vel ikke høst før september, men det er et skifte i lufta hver august. Det går fra mildt til friskt, og uansett om det blir sol igjen, vet du at det ikke kommer til å bli like varmt som tidligere på sommeren. Jeg blir alltid litt trøttere, litt slappere, gjør litt mindre, sitter litt mer i sofaen og litt mørkere til sinns etterhvert som høstmørket kryper inn. Tenner stearinlys, koser meg med te og tv-serier, gode bøker, strikketøy og fint garn og tenner i peisen, men sommer er virkelig best. Jeg skal gjøre mitt beste denne høsten også. Vertice Unite nummer en er ferdig, men jeg må blokke og ta bilder. Vertice Unite nummer to er underveis. Det bare egner seg dårlig til kinostrikk. Ikke fordi det ikke er lett strikk, for det er det faktisk. Men det er bare ikke så lett å plukke opp masker i mørket. Måtte finne et eller annet jeg kunne strikke på kino. De andre prosjektene jeg har på pinnene er prosjekter som trengs at jeg kan se på et mønster. Det går heller ikke på kino. Endte opp med å finne fram garn jeg har fått i julekalenderen min. Lilla garn fra G;uld og lilla mohair fra Tulliball. Det tror jeg blir veldig fint sammen, og blir en herlig genser. Tar utgangspunkt i bilder av Ingen Dikkedarer-genseren, men det er en ganske enkel raglangenser, så jeg strikker den kun ut i fra min egen størrelse og kjøper ikke oppskriften. Rakk å strikke litt på kino, så ble en god start. Jeg skal fortsette med prosjekt Free the Needles, men jeg må ha et prosjekt jeg kan ta med meg også.

(Tittel: Everytime - Ericka Jane)






It happens every year. Autumn, Fall, suddenly, like out of the blue, from one day to another, and it's fall. And I'm never ready for it. And technically it's not fall until September, but in the middle of August it's always this change of air. It changes from mild to fresh, and you just know even though the sun is going to shine again, it isn't going to be as hot again. I'm always more tired, more lazy, do a bit less, sit more in the sofa and a bit darker mood when fall sets in. I light candles, enjoy a nice cup of tea and binge watch tv-series, read good books, knit with some beautiful yarn and light the fire, but summer is really my season. I'm going to try my best this fall too, though. Vertice Unite number one is done, but I need to block it and take some photos. Vertice Unite number two is on the way. But it's just not a good movie theater knit. It's an easy knit, but not a knit in the dark one. You can't really pick up stitches in the dark. My other projects all need me to look at the pattern regularly. I had to find something else to knit. After a trip to my yarn stash I found some lovely yarn from G;uld and some mohair from Tulliball. I think the color combo is lovely. I'm going to knit a sweater similar to the No Frills sweater, but since that is just a simple sweater in stockinette stitch with raglan, I'm not buying the pattern but knitting it from what fits me. I managed to knit a bit at the movie theater and get a good start. I'm still going to continue Free the Needles project, but I just needed a project I could bring with me as well.

(Title: Everytime - Ericka Jane)

No comments: