Tuesday, July 30, 2019

Search

"Hey, Nate, how's life?"
I don’t know, it's alright
I've been dealin’ with some things like every human being
And really didn't sleep much last night
"I'm sorry," that's fine
I just think I need a little me time
I just think I need a little free time

Search, NF

Litt me-time i London, ja, det trengte jeg. Teknisk sett ikke alene i London. Men blir litt me-time, siden disse jentene er så store. Skal ikke komme med noen historier om enkelte som dro alene til London som 16-åring uten samtykke fra foreldre. Uansett, London er flott. Det var sol og varmt i dag, men ikke varmere enn at jeg foretrakk å sitte i sola da jeg fant en park. Det fine med storbyer, er parker. Byens grønne lunger. Pusterom som gir tid til bare å være. Og til å strikke mens man hører på musikk. Tid tilmennesketitting. Og etter en litenshoppingrunde, tre butikker, men veldig målrettet shopping, så var det strikking i park for min del. Jeg koser meg veldig når jeg finner sånne pusterom. Uansett når og hvor. Pusterom hvor tiden ikke spiller noen rolle. Men bare puste. Da spiller det liten rolle at resten av London med turister og innbyggere haster avgårde. At bilene kjører på feil side og at jeg har glemt hvilken vei jeg skal se. Og i morgen er det strikkebutikker på meg. Disse unge jentene skal shoppe mer, men neppe garn. 

(Tittel: Search - NF) 









A bit of me-time in London. I needed that. Technically speaking, not really alone. But I have time for me-time since the girls are so big now. And I’m not going to bore you with stories about a certain person who travelled to London by herself when she was sixteen without her parents knowing. Anyway, London is great. It’s sunny and hot today, but not hotter than me prefering to sit in the sun instead of the shade when I found myself a park. The best thing about big cities are the parks. The green lungs of a city. A space to breathe. A space to just excist. And to knit while listening to music. Time to do some people watching. And after a small shopping round, just three stores, but I knew what I wanted, I had time to knit in a park. I just love it when I find space to breathe. A space where time doesn’t really matter. The thousands of tourists and millions of people in London who has places to be and things to do, don’t matter at all. Or the fact that the cars and busses drive on the wrong side of the street and I have forgotten which side to look when crossing the street. Tomorrow I’m checking out some yarn stores. The girls are going to shop more, but hardly yarn. 

(Title: Search - NF)

No comments: