Monday, February 26, 2018

All The Stars

Noen ganger, sånn inni mellom, melder jeg meg på, for noen, litt rare greier. Noen ville f.eks. sagt at det er en litt rar greie å skulle strikke ferdig en genser mens OL holder på. Jeg derimot, tenker at det i grunnen er en ganske normal greie. Jeg har tross alt vært med på det noen ganger nå. Ravellenics på Ravelry, for dere andre som synes det er en ganske normal greie. Var vel under OL i Sotsji det faktisk var skrevet i vanlige,  normale aviser om dette. Det var før Sotsji OL kalt noe som kunne forveksles med OL, og det skulle OL-komitéen ikke ha noe av. Det er i grunnen en litt rar greie. At noen litt eldre menn som ganske sikkert ikke er håndarbeidsinteresserte, skulle interessere seg så veldig for hva som skjer i håndarbeidsverdenen. Men det gjorde de, så nå kalles det Ravellenics og må ikke forveksles overhodet med OL. Uansett, jeg strikket nå ferdig en genser mens OL pågikk. Startet på lørdag 17. februar og fullførte søndag 25. februar med god margin før avslutningsseremonien var ferdig. Og i tillegg med fingarn fra lageret. For å være helt ærlig husker jeg ikke helt hvilken tur til Stephen & Penelope jeg kjøpte Madelinetosh-garnet jeg bruket som bunnfarge på gneseren. Men nå er det i alle fall tatt i bruk, og for et utrolig godt garn å strikke i. Det er glatt og glir utrolig greit på pinnene. Også blir det mykt og godt. Hadde det ikke vært for at jeg faktisk gjør et ærlig forsøk på å strikke opp garn fra lageret, skulle jeg surfet rundt for å kjøpe litt mer Madelinetosh. Men det gjør jeg jo ikke. Jeg garnslanker. Jeg strikker fra lageret. Jeg strikker opp garn. Jeg bruker garn jeg allerede har fra lageret. Jeg kjøper ikke garn... nå. Det grå garnet er Primrose, som jeg kjøpte under Indie Untangled i Rhinebeck. Utrolig godt garn det også. Men de stjernene i genseren ... ja, de ble litt feil. Jeg leste vel ikke mønsteret godt nok. For det skal faktisk være en omgang rett mellom de falske flettene, men det har ikke genseren min. Sikkert derfor det ligner mer på stjerner. Når jeg oppdaget det? Da alle tråder var festet og bilder var tatt. Det blir ikke rettet opp nå, for å si're sånn.

(Tittel: All The Stars - Kendrick Lamar feat. SZA)


Sometimes, not very often, I sign up for this a bit strange thing. Somebody would probably call it a bit crazy to knit and finish a sweater during The Olympics. I, on the other hand, think that is perfectly normal. I have done it several times earlier. Ravellenics at Ravelry, for you who think this is a normal thing as well. I thik it was during the Olympics in Sotsji, normal newspapers actually wrote about it. Before The Olympics in Sotsji it was called something more similar, but the Olympic committee didn't want that. That is a weird thing, a committee with a lot of older men I bet don't know a thing about crafting, but a crafting thing being held during the Olympics, no that wasn't going to happen. Any way, not it's called Ravellenics, and don't try to confuse it with the Olympics. Well, I finished a sweater while the Olympics was going on. I started Saturday 17. February and finished Sunday 25. February with a good time window before the closing ceremony were done. And I used my posh yarn from the stash. To be honest, I'm not really sure when I bought the Madelinetosh yarn from Stephen & Penelope, but I know it was great to work with. It was a bit slippery and just flew off the needles. If it wasn't for the fact I'm trying to destash, I would be surfing around to find some more Madelinetosh yarn to buy. But I'm not buying yarn. I'm destashing. I'm knitting with yarn from the stash. I'm using my yarn. The yarn from my stash. I don't buy yarn... now. The grey yarn is from Primrose, I bought from Indie Untangled in Rhinebeck. Amazingly good too. But the stars in the sweater .. well, they turned out with a bit of mistake. I didn't read the pattern good enough. It's supposed to be a row of knit stitches between the cable rows. Well, my sweater doesn't have that. But well, probably that's the reason they look a bit more like stars. When I discovered I made an error? When all the threads were weaved in and I was done with the photos. I'm not going to frog it to make it right now.

(Title: All The Stars - Kendrick Lamar feat. SZA)

1 comment:

Monstermønster said...

Perfekt genser å bruke fingarn til! Madtosh er utrolig deilig og mykt, og fargene er knallfine. Likte lacedetaljen på bærestykket.