Saturday, December 05, 2015

4.December

I dag hadde jeg eksamen, og det vil si at nå er jeg ferdig. Hva i alle dager skal jeg bruke all denne ekstra tiden til? Hahaha ... Akkurat som om det skulle være et problem. Jeg har allerede vært på biblioteket og lånt meg fire bøker. Endelig tid til å lese skjønnlitterære bøker igjen. I tillegg skal jeg selvfølgelig strikke. Jeg når overhodet ikke målet mitt om 104 prosjekter i løpet av et år, men jeg er absolutt ikke så langt unna. Det er fortsatt noen uker igjen, og jeg har omtrent 60 prosjekter ferdige så langt i år. Tenker at jeg prøver meg igjen til neste år med samme mål. Siden eksamenslesinga er ferdig, skal julestemningen snike seg inn i dette huset også. Det er kanskje på tide å finne fram julekalendere.

Jeg fant ut at midt i eksamenslesinga trengte jeg en pause. Tok en tur til Deichmanske på Strikk og lytt. Det var litt mindre folk enn vanlig, men ikke mindre koselig. I går ble det lest fra Charles Dickens' En Julefortelling. Det er en fortelling jeg liker veldig godt og har lest mange ganger før. Det minnet meg også på at jeg har lyst på en av filmversjonene.

Ny kalenderluke i min kalender ble åpnet i dag. Bak luke 4 skjulte det seg en hjemmestrikket klut med hjerter. Utrolig snilt, og en veldig flott gave! Tusen takk, og jeg bruker omtrent bare hjemmestrikkete kluter, så denne gaven traff godt.



Today I had my exam, which means I'm done now. What on earth should I do with all the extra time? Hahahaha ... Like that would be a problem. I have already been to the library and borrowed four books. Finally time to read fiction again. And of course I'm going to knit. I am not going to make my goal knitting 104 projects, but I'm not that far away. So far this year I have about 60 projects done. I guess I'll be trying again next year. Since I don't have to study for any exam, I guess Christmas is going to sneak upon this house too. Maybe it's about time to find the advent calendars.

I found out during my studies yesterday that I needed a break. I went to Knit and listen at the library. There were less people than normal, but just as nice. Yesterday the story they read out loud was A Christmas Carol by Charles Dickens. It's a story I really like and I've read it several times before.

I opened my calendar today. Behind 4 I found a dish cloth knitted by my friend. A real nice gift and I only use hand knitted dish cloths.

No comments: