Friday, October 09, 2015

Strikk og lytt

Jeg har vært på Strikk og lytt igjen. Det er et så koselig arrangement, og nå som høsten kommer føles det enda riktigere med strikketøy inne og bli lest for. Det var veldig mange folk i dag, og jeg kom en halv time før så jeg fikk plass foran. Rett etter meg var det omtrent fullt. Utrolig hyggelig og morsomt at så mange synes at strikking og høre på bøker er supert å gjøre sammen. Østlandssendingen hadde tatt turen også. Du kan se det veldig korte innslaget her. Jeg hadde i tillegg veldig flaks med hvem som havnet ved siden av meg. Havnet nemlig ved siden av den ene Marthe fra Marthe&Marthe podcasten. Det morsomme er at jeg nettopp har hatt en Marthe&Marthe-maraton og hørte alle episodene på omtrent to dager. Jeg følte selvfølgelig at jeg kjente henne, selv om hun ikke ante at jeg eksisterte før jeg frekt spurte om hun var Marthe i går. Anbefaler virkelig podcasten. Jeg som ikke klarer å konsentrere meg om lydbøker og liker videopodcaster best, synes Marthene sin podcast er veldig underholdende. Det er litt som å sitte på strikkecafé med to likesinnede. Tilbake til Strikk og lytt igjen, neste Strikk og lytt er torsdag 5.november om ikke jeg hørte feil. Det er også andre bibliotek som skal prøve Strikk og lytt, og på Lambertseter bibliotek er det Strikk og lytt tirsdag 27.oktober kl.14.00. Det er for tidlig på dagen for min del, men jeg håper mange møter opp der også. Strikketøy for dagen var dåpskjolen til Marte Helgetun, og om noen har gode tips til hvor jeg kan finne et eller annet fint bånd uten for mye blonder, så kom med dem.



Another Knit and listen at the library. It's such a nice event, and in the fall it feels even more right with darker evenings and colder days to spend the early evening inside with a knitting project and someone to read out loud from books. Today all the chairs were taken and people even sat at the floor. I was there half an hour before start, so I was lucky to have a chair, but minutes later every chair was taken. Even the local news was present. You can watch the short clip here. I had such luck with the person next to me, I happened to be sitting next to Marthe who has her own Norwegian podcast I just finished listening to. I recognized her and was so rude to introduce myself and all of a sudden she was sitting next to me. Back to Knit and listen, next one is Thursday 5.November. And Lambertseter library is trying the same concept Tuesday 27.October at 14.00. It's too early for me, but I hope a lot of people join it.

1 comment:

mimouna said...

Høres veldig koselig ut! Skal sjekke ut den podcasten til de to Marthene. :)