Sunday, February 17, 2019

Please You

Noen måneder går kjappere enn andre. Jeg vet at februar er en kort måned, men sånn sammenlignet med januar, så har februar så langt gått på to sekunder. Januar varte i flere år. Riktignok har jeg hatt en del å gjøre så langt i februar, men allikevel. Jeg har så langt kun fått ferdig et par pulsvarmere og et par sokker i februar. De kommer i neste innlegg, siden jeg ikke har klart å få tatt noe ordentlig bilde enda. Ikke så lett, selv om dagslyset varer litt lengre nå. Snøen har virkelig startet å smelte, og jeg gleder meg til våren. Det er fortsatt en stund til, og våren ser ut til å bli en tid med utrolig mye å gjøre. Men alt er bedre med litt varmere vær og kanskje litt sol.

Jeg har fortsatt en god del prosjekter på pinnene. Og jeg burde gjøre ferdig noen prosjekter, men akkurat når fristet det å legge opp til et nytt prosjekt. Og siden jeg er litt gal, så gjorde jeg det. Et par sokker etter egen fantasi i Fabel. Årsaken til at det er egen fantasi, er at jeg så et par utrolig fine sokker på Instagram. Ikke i feeden min, men på det stedet der bilder relatert til følgere og tidligere søk kommer opp. Likte jeg bildet? Nope. Lagret jeg bildet? Nope. Finner jeg igjen de sokkene? Nope. Så dermed ble det egen fantasi denne gangen. Eller kanskje jeg skal kalle det et nytt design og lage oppskrift?

(Please You - Bruno Mars, Cardi B)




Some months pass by faster than other. I know February is a short month, but compared with January, February has gone by in like two seconds. January lasted for years. I've had a lot to do in February, but still. So far I have only finished a pair of wrist warmers and a pair of socks. And I still haven't taken a decent photo. Not too easy, even if the daylight lasts a bit longer these days. The snow has started to melt, and I'm looking forward to spring. I know it's still a while, and spring is looking like a real busy time for me. But everything feels better when the weather is warmer and with the hope of sunlight.

I still have a lot of projects on my needles. I know I should finish off some, but right now I felt like casting on a new project. Since I'm a bit crazy, I casted on a new pair of socks. I'm making them after my own fantasy. The reason for that is that I saw a really nice pair of socks on Instagram. Not in my feed, but the place where Instagram shows you photos sorted after people you follow and photos you liked. Did I like the photo? Nope! Did I save the photo? Nope! Do I find it back? Nope! So I have to create my own pattern this time. Or maybe I should call it a new design and make a pattern?

(Please You - Bruno Mars, Cardi B)

1 comment:

Elisabeth said...

Februar er kort ja, spesielt i forhold til januar :) Fine farger i sokkene.