Tuesday, July 03, 2018

Testify

Å være vitne til: at denne sommeren ligger an til å bli den varmeste på lenge. At denne sommeren er da jeg langtfra trenger en ullgenser til? Men klarte absolutt ikke motstå fristelsen for å teststrikke denne. A Midnight Fall sweater inspirert av den første snøen. Den første snøen virker en evighet unna. Et fjernt minne som kanskje egentlig bare er en drøm... Og det er vel i grunnen ull i denne varmen også, en drøm eller snarere et mareritt! Men jeg har tatt bilde av ullgensere i varmere vær enn denne dagen. Uansett, dette var egentlig feriestrikken min, men jeg klarte ikke vente. Startet forrige søndag og ble ferdig torsdag. Med andre ord, en kjapp genser. Oppskriften er for en genser i DK, men det har jeg lite av så jeg strikket i tynnere garn. Jeg har brukt Tulliballgarn av to forskjellige varianter, men hva må jeg redigere inn her om en fjorten dagers tid. Genseren veier rett over 300g. Fotograf på en varm sommerdag var Monstermønster som vanlig.

(Tittel: Testify - Prophets of Rage)















Testify - to provide the truth! I can testify this is so far the warmest summer we’ve had for ages. I love it! I don’t really need a warm sweater made of wool, but I just couldn’t resist the temptation of test knitting this pattern. A Midnight Fall sweater inspired by the first snowfall. The first snowfall arena like a distant memory, almost like a dream. And wool in this heat might be a dream too, or rather a nightmare?! Anyway, I have been photographed with warmer sweater in warmer weather than on this photo. It was supposed to be my vacation knitting, but I startes last Sunday and finished Thursday the same week. A fast knit! The pattern calls for DK, but I don’t have DK yarn in sweater quantities, so I used fingering. I used yarn from Tulliball, but names and type have to be edited in here in about fourteen days. The photographer on this lovely summer day was Monstermønster AS usual.

(Tittel: Testify - Prophets of Rage)

No comments: