Monday, July 30, 2018

Midnight Summer Jam

Det har vært varmt i sommer. I hele Europa. Jeg har fortsatt strikket. Jeg har bare ikke sittet så mye inne. Det sitter i ryggmargen på nordmenn. Vi er ikke så vant til sol og varme, så med en gang sola stikker fram, ja, da stikker vi ut. Det har vært lite innetid denne sommeren. Og det er absolutt bra. Det bare betyr at jeg ikke har fått veid prosjekter og skrevet blogginnlegg. Ingen pris for en varm sommer.  (Nå skal jeg ikke komme innpå miljøet og bøndene, for det er et helt annet perspektiv på denne varme sommeren.) I dag er det overskya. Tror det er første dagen på lenge. En av tingene jeg har strikket i sommer har vært Tegna. Og jeg har absolutt ikke vært den eneste som har strikket denne toppen. Feeden min på Instagram har fristet med denne toppen siden tidlig vår. Jeg trodde egentlig jeg hadde det perfekte garnet for denne sommertoppen, Norneyarn. Ikke noe å si på Norneyarn, det var bare varmere enn jeg innbilte meg. Denne toppen er strikket i sommer, men er neppe noen sommertopp. Den er varm, og blir nok heller brukt på kjølige høstdager enn varme sommerkvelder.

(Midnight Summer Jam - Justin Timberlake)








It's been a really hot summer. In all of Europe. I have still knitted some. I just haven't been indoors. It's something you learn as a Norwegian. We don't have that much sun and hot weather, so once the sun comes out, we feel we are obliged to go outdoors. So, no time sitting inside this summer. And I don't complain. That is great! It only means I haven't had time to weigh up projects and write blogposts. Not that it matters too much. (I'm not going into the environmental issues and the poor farmers, it's another perspective of the summer.) Today is a grey day, one of the first in a really long time. One thing I knitted during the hot summer was Tegna. And I'm definitely not the only one. My feed on Instagram has been filled up with this top since early spring this year. I thought I had managed to find the perfect yarn for the summer top, Norneyarn. And Norneyarn is a great yarn, it waws just a lot warmer than I anticipated. The top is knitted during summer, but it's not a summer top. My Tegna is warm, and I'll probably use it during chilly fall days than warm summer evenings.

(Midnight Summer Jam - Justin Timberlake)

No comments: