Thursday, January 18, 2018

Supplies

Ja, trenger ikke alle litt ekstra forsyninger i form av tilbehør i ull, i januar? Det skal mye til før det er for mye? Ser at jeg har en hang-up. Egentlig føles det ikke sånn, men siden de fem prosjektene jeg har fullført så langt i 2018 er luer og sokker, så kan det egentlig se litt sånn ut. Jeg strikker andre ting også. Egentlig innbiller jeg meg at jeg er mest glad i å strikke gensere. Det synes ikke helt enda. Det kommer. Lover! Men akkurat nå har jeg gjort ferdig en lue til, oppskrift fra boka Luer av Marion Louise Rindsem. Lua heter Frk Blom, men siden min er i en litt svartere fargekombinasjon enn originalen, så ble min hetende Miss Black. Jeg har brukt restegarn. Jeg har også brukt garn fra lageret til enda et par helt enkle sokker i Fabel. Jeg synes jeg er veldig flink til å bruke lagergarn for tida. Men egentlig så veier jo ikke de prosjektene jeg har fått ferdig så langt, spesielt mye, så jeg er ikke så flink som jeg innbiller meg at jeg er. Lageret har ikke minket drastisk mye de første ukene av 2018. For at det skulle bli merkbart, måtte jeg vel ha strikket tykke tepper på armene i 10-tråder med restegarn eller noe sånt. Og hvem vil vel ha et sånt prosjekt? Men sånn rundt 300 g brukt av lageret hittil, er ikke så innmari ille. Det er ikke mye, men det er bedre enn å ha kjøpt garn. Jeg kaller det en super start, og går optimistisk i gang med mer lagerstrikk. Joda, jeg skulle egentlig gjøre ferdig noen påbegynte prosjekter også. Jeg skal det, jeg skal bare ...

(Tittel: Supplies - Justin Timberlake)




Yes, don't we all need some extra supplies in the form of accessories made out of wool? It's never enough, right? I might have a slightly hang-up. It doesn't really feel like it, but the five finished projects so far are hats and socks. I knit other things as well. I thought I loved knitting sweaters and knitted most sweaters. It doesn't show so far. I'll show some sweaters. Later! I promise. Right now I have finished another hat, a pattern from the book Luer by Marion Louise Rindsem. The hat is called Frk Blom, but I made mine in a darker color combination and called my hat Miss Black. I have used yarn from my stash. I have also used yarn from my stash to another pair of Vanilla socks in Fabel from Drops. I think I'm really good in using yarn from mys stash at the time. But the projects I've finished so far don't weigh that  much. I can't say my stash has shrunk a lot during the first weeks of 2018. If it should I would probably have to knit a blanket using my arms with 10 threads or something. But who would want a project like that? But I have used about 300 g of my stash, not too bad. Not a lot, but better than having bought yarn. I choose to call it a great start, and I'm optimistic and I'm going to use a lot more of my stash. Yes, I was supposed to finish some WIPs as well. I will, I just have to finish up some other things first...

(Title: Supplies - Justin Timberlake)

No comments: