Saturday, August 13, 2016

Cold Summer

Det har ikke akkurat vært den varmeste sommeren, men ikke den kaldeste heller. Men den har vært ganske så våt, og nå kan jeg føle et hint av høst i lufta allerede. August er per definisjon en sommermåned, og jeg nekter å ha høst nå. Men jeg har på meg ullsokker. Jeg håper værmeldinga stemmer, for da får vi en liten smak av sommer neste uke. Jeg fikk i hvertfall to uker med sol og varme og strand, og er nesten klar for høsten. I hvertfall om den blir full av sol og tørr.

I har strikket ferdig to par sokker i str. 49. De er åpenlyst ikke til meg. Begge parene ble startet og ferdiggjort under de Olympiske lekene. Det beige paret ble startet før Lekene startet, men jeg måtte rekke opp igjen. Jeg la opp 74 masker og det går ikke opp i fire. Strikket nemlig vrangbord med 2 rett, 2 vrang. Ventet med vilje til Lekene startet, slik at jeg kunne bruke dem i The Ravellenics og krealegene hos Photomusen. Nå skal jeg legge opp en genser, og målet er å få den ferdig før Lekene er over.

(Tittel: Cold Summer - Fuel)  




It hasn't been the warmest summer, not the coldest either. But it has been wet and I can already feel a bit of fall in the air. August is a summer month, and I refuse to have fall this early. I'm still wearing woolen socks right now. I hope the weather forecast is right. Then we'll have a bit of summer next week. At least I had two weeks of sunny hot weather close to a beach, and I'm ready for fall. At least a dry and sunny fall.

I'm done with two more pairs of socks in size 49. They are obviously not for me. Both pairs are started and finished after the Olympics started. The beige ones was started two days before, but then I had to frog everything since I casted on 74 stitches which meant when I knitted the rib 2 p, 2 k, it didn't work out. Frogged everything and decided to wait until the Games started before I casted on again. My first contribution in the Ravellenics at Ravelry and in krealegene at Photomusen. Now I'm going to start my sweater and hope to finish it before the Games are done.

(Title: Cold Summer by Fuel)

No comments: