Sunday, January 31, 2016

The Ocean

Jeg har vært så heldig å få teststrikke genseren Ishav for Maria Plommekinn. Genseren strikkes fra toppen og ned med raglan. Mønsteret er enkelt å følge, godt skrevet og morsomt å strikke. Det er brukt Holst garn i mønsteret, men jeg brukte Fine Wool fra Stoff & stil. Første gang jeg strikket i det garnet, men det ligner litt Holst. Genseren ble lett og luftig, og garnet gled lett på pinnene. Jeg prøvestrikket i størrelse 4XL, siden jeg skulle strikke genseren som gave til en venninne. Har tenkt å strikke en genser til meg selv også, siden mønsteret er så fint. Maria Plommekinn har vært så snill at hun gir alle som har vært innom bloggen min 50% rabatt på mønsteret til alle som kjøper mønsteret før 3.februar. Gå inn på linken tidligere i innlegget og bruk kupongkoden: Amylin når du skal handle.





I was so lucky to test knit the sweater Ishav designed by Maria Plommekinn. Ishav means Ice Ocean in English. The sweater is knitted top down. The pattern is real easy to follow, well written and fun to knit. The pattern calls for Holst yarn, but I used Fine Wool from Stoff & Stil. The first time I used that yarn, but it is a bit like Holst. The sweater turned out nice and light, and the yarn was easy to knit with. I test knitted the sweater in size 4XL, since I knitted it for a friend as a present. I'm planning on knitting a sweater for myself as well, since I like the pattern. Maria Plommekinn is so nice so she wants to give everyone reading my blog a 50% discount on the pattern if you buy it before 3. February. Follow the link at the start of the post and use the code: Amylin when you check out.

No comments: