Saturday, February 08, 2014

The Name of the Game

De Olympiske leker er i gang! Jeg er en ordentlig sportsidiot og pleier å sluke alt av sportssendinger, spesielt ved arrangement som OL. Denne gangen har jeg delte følelser siden Russland og Putin arrangerer, og som alle har fått med seg, nei, like rettigheter for alle er ikke en menneskerett der. Kommer til å følge med allikevel, men har ikke samme entusiasmen og ser etter regnbuer.

Jeg har strikket Norges OL-genser. Den er strikket i Falk på pinne 3,25 mm. Jeg har endret masketallet på ermene, siden ermene i oppskriften var litt videre. Genseren ble ferdig i går kveld etter åpningsseremonien, så akkurat i tide.





The Olympic games have started. I love sports and usually I watch everything, but this year my feelings are a bit diverted. This year Russia and Putin is the host nation, and as everyone knows, that means a country that thinks equal rights is not a human right. I strongly disagree, but I guess I'm still going to watch, but also look for rainbows. 

I've finished the Norwegian Olympic sweater. I used Falk from Dale on needles 3,25 mm. I've changed the number of stitches while knitting the arms. The sweater was done yesterday evening just after the opening ceremony. 

7 comments:

Anonymous said...

Hjertelig takk for koselig kommentar i bloggen min. Til lykke med både råflott OL- genser og med morsdagen i dag. :-)

Fru Keilegavlen said...

Knallfin OL gensar! Enig med deg i årets arrangement. Eg brukar og å vere ein av dei som sit klistra til skjermen så sant eg har anledning, men i år er eg ikkje heilt der.
Men OL gensaren er kjempefin! :)

Soline said...

Så flott genser!

Tesha said...

Den var bare helt super! Den grå Marius'en var også lekker. Jeg pleier også være helt hekta under OL. Sliter litt mer i år - Putin og tv2 (reklame) får ta skylddeling...

Solfrid said...

Kjempefin genser.
Jeg er sportsidiot jeg også så nå blir det mange timer foran TV. Med litt bismak egentlig pga dette med menneskerettigheter. pengebruk osv. Og at det egentlig bare er bygd opp et glansbilde som ingen vanlige folk kan ta del i.

Siddis back home said...

Takk for koselig kommentar på bloggen min, det blir satt stor pris på! Flott genser du har strikket, ha en fin ny uke hos deg!

mimouna said...

Så flott OL-genser! :)

Jeg styrer langt unna sport på TV, men det blir nok litt strikking uansett.