Monday, February 03, 2014

Touch of Grey

Jeg har fått ferdig nok en Marius-genser. Denne er til en kollega, og er strikket i Drops alpaca på pinne 2,5 mm og 3 mm. Den er strikket etter maskeantallet til L, men er mer en M pga tynnere garn og pinner. Har ingen anelse hvilket nummer i rekka denne Mariusen er, men det er flere enn ti det er sikkert. Denne ble faktsik strikket på under en uke. Jeg kjøpte inn garn for en uke siden og startet på ettermiddagen, og jeg ble ferdig med genseren i går kveld. Joda, det kan være kjedelig med glattstrikk i en farge, men det går ganske fort også om man ser på Netflix eller noe annet samtidig. Genseren er klar til overlevering, så da er det bare å få ferdig OL-genseren.






Another Marius-sweater is done. I have totally lost count how many I've actually knitted. This one is knitted after the pattern of L, but it is M since I've used thinner yarn and needles. I used Drops alpaca on needles 2,5 mm and 3 mm. It took me just a week to knit it. I bought the yarn on Monday and started knitting in the afternoon, and I casted off yesterday evening and weaved in all the threads then. Now it's ready to give away. 


6 comments:

nragnhild said...

Så fin den ble! Og for en fart! Gøy når det går unna da ;)

Anonymous said...

Så fine fargekombinasjonar!Dei skal eg jammen legge meg på minnet.

Snella

Maria said...

Så utrolig imponerende å strikke en genser på en uke! Og den ble atpåtil kjempefin :)

Silje sin blogg said...

Nydelig genser med flotte farger! Kunne ønske jeg var like rask!

Mrs4444 said...

Beautiful, beautiful job! Wish it was for sale.

Mrs4444 said...
This comment has been removed by the author.