Thursday, February 14, 2013

We Will Rock You

En venninne kjøpte dette vottemønsteret og lurte på om jeg ikke kunne strikke dem til henne. Ikke alltid like morsomt å strikke votter, og spesielt ikke siden jeg ofte ender opp med å strikke fire votter for å få et par. To venstrevotter er liksom ikke alltid like brukenes. Dette vottemønsteret gjorde det ikke vanskelig å få en høyrevott og en venstrevott. Kanskje også litt fordi jeg hele tiden tenkte; Jeg orker ikke strikke fire votter denne gangen! Det hjalp i alle fall! Måtte strikke den nederste delen en ekstra gang, men det var fordi jeg brukte litt store pinner første gangen. Strikket vottene på pinne 2,5 og i PT Petter Superwash. De ble veldig tykke og gode! Håper mottaker også blir fornøyd!





A friend bought this pattern and asked me to knit them to her. Not always fun to knit mittens, and especially when I often need to knit four mittens to have one pair. Two left mittens are not always that practical. This pattern didn't make it that difficult to make one right mitten and one left mitten. Maybe it was because I always thought: I don't want to make four mittens this time! Or maybe it was just well written? It helped no matter what it was. I had to knit the first part an extra time, but that's because I used a needle size too big the first time. I used needles 2,5 mm and PT Petter Superwash. They turned out real firm and thick and warm. I hope the receiver will be happy. 

3 comments:

Marion said...

Kule! Sånne skulle mannen min ha hatt :)

Strikkepiken said...

Knalltøffe! :D

Unknown said...

Veldig kule votter. lagt til på ønske listen min nu i allefall