Wednesday, February 13, 2013

Living doll

Got myself a crying, talking, sleeping, walking, living doll. 
Got to do my best to please her, just 'cause she's a living doll.

Da jeg var liten, var Cliff Richard sin Living doll en favoritt. Jeg fikk den sangen på hjernen igjen etter at jeg ble ferdig med denne genseren. Genseren er ganske liten i grunnen, siden sist jeg så nevøen min var han veldig liten. For et par dager siden, så jeg bilder av nevøen min igjen. Han har vokst, gitt. Det er jammen ikke sikkert han passer inn i denne lengre. Fant ut at jeg hadde kommet så langt at jeg ikke orket å rekke opp. Tenkte at den passer nok til en dukke eller bamse om den ikke passer min lille nevø. Genseren er strikket i babyull fra Viking. Jeg har aldri strikket med garnet før, og det er i grunnen greit å strikke med. Kanskje litt vel glatt, men mykt og godt. Byttet det til meg på garnbyttekvelden her. Har fortsatt garn igjen, siden denne genseren nok ble i minste laget. Mønsteret er tatt ut av eget hode og det samme er maskeantallet.

When I was a kid my favorite song was Living Doll by Cliff Richard. The song popped back into my brain after I finished this sweater. The sweater is quite small, since the last time I saw my nephew he was very tiny. A couple of days ago I saw some pictures of him again. He has grown. I'm really not sure if he can fit into the small sweater I made him. But I thought, if he's grown out of it, it will fit either a doll or a teddybear the kids have. The sweater is knitted in baby wool from Viking. I have never used the yarn before, but it was ok to knit with. It might be a bit slippery, but it's soft and nice. I swapped it with a friend on the yarn swapping night. I still have some yarn left of it, since this sweater turned out a bit too small. The pattern is just made up by me, but I should have followed a pattern to get the right size. 

1 comment:

Anette said...

Kjempeflott kjole til dukka! Lekre farger!
Tusen takk for at du deltar på "Gi Bort"-en min ;) Lykke til i trekningen - kun 2 dager igjen!
--klem--