Friday, August 10, 2012

Shawls you say?

Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke er noen sjalstrikker, men innser at etter at antallet sjal i år hra økt, så må jeg nok slutte å si det. Har jo sett nytten av sjal og innsett at det er noe jeg kan bruke en del. Dessuten er det faktisk gøy å strikke, i alle fall når man får mønsteret til å gå opp. Hvis det ikke går opp, da er det overhodet ikke noe morsomt i det hele tatt. Jeg har strikket dette sjalet tidligere, men det blir så fint og mønsteret er enkelt å følge, Morlynn. Jeg har brukt pinne 4 mm og Drops Lace. Sjalet skal sendes til en menighet i USA som deler ut sjal til kreftrammede kvinner.



I have always said I'm not one who knits shawls, but I realize that after knitted some shawls this year, I think I have to quit saying that. I have realised how to use the shawls and that I can actually use them a lot. It's fun to knit shawls too, at least when the pattern and your knitting matches. Sometimes they don't match and that's when the fun stops. I've knitted this shawl earlier, but it's such a nice pattern and I understand the pattern and I can knit it. Morlynn again knitted on needles 4 mm in Drops Lace. The shawl is a gift to a ministry in USA which gives out shawls to women with cancer. 



Dette sjalet her er til meg, fordi det så ut til å være perfekt til min bruk av sjal. Jeg bruker sjal som skjerf, og Pogona fra Stephen West har en herlig form til det. Det tok et par forsøk før jeg skjønte oppskriften, og jeg holdt på å gi opp, men så ser det liksom så lett ut siden det ikke er noe lacestrikking. Staheten min slo inn igjen, så da ble det lille jeg hadde gjort rekt opp igjen og jeg startet på nytt. Det er i grunnen ikke så vanskelgi, det er bare det at man må følge oppskriften og slutte å tenke selv. Jeg har strikket mitt Pogona i Wollmeise Poison på pinne 4,25 mm.






This shawl is for me, since it has the perfect shape for my use of shawls. I use shawls as a scarf and Pogona from Stephen West has just the shape for it. It took a couple of tries before I figured out the pattern. I almost gave up, but it just looks so easy without the lacepattern, but it wasn't that easy. I had to frog my first try, then I stopped thinking and just did what the pattern said. That helped. I used Wollmeise Poison on needles 4,25 mm.

3 comments:

Vibekes lille ullne said...

Nydelig sjal! Når du strikker et helt Morlynn med Drops lace, da er du sjalstrikker! Synes garnet er tungt å strikke med, uelastisk og tynt. Resultatet blir derimot nydelig og det er det ene sjalet i drops lace jeg har brukt i hele sommer.

Beundringsverdig å strikke til godt formål! Kjempeflott ble sjalet/skjerfet du skal ha selv også. Den fargen er nydelig. Godt du ikke ga opp her heller. Godt det ble Olive på deg til slutt. :)

Torill said...

Jeg elsker det i burgunder! Selger du?

Strikkelena said...

Så utrolig fine sjal! Tror du må kalle deg en sjalstrikker nå.