Thursday, August 09, 2012

I'm stubborn

Joda, sta er jeg og ikke alltid er like positivt, men noen ganger har det sine store fordeler. Min lange historie om Olive som er rekt opp og startet på igjen både en og to ganger, ja, til og med tre og fire og fem ganger, ja da er sta noe positivt. Jeg kunne fint ha brukt garnet til noe annet, men jeg er som sagt sta. Dessuten liker jeg genseren, og siden jeg hadde bestemt meg for en Olive, så skulle jeg ha en Olive. Man kan si at jeg fikk ekstremt mange timer med strikking for de pengene jeg betalte for Wollmeisen jeg brukte. Tror allikevel at jeg satser på mindre timer med strikking på de andre prosjektene jeg har planlagt i nærmeste framtid. Det er noe utrolig kjedelig å strikke, strikke, strikke og strikke og føle at man er på samme sted. Olive er nå ferdig, den passer og jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å bruke den mye.




Yes, I'm stubborn and it's not always something positive, but sometimes it has its perks. My long story about my Olive which is knitted, frogged and knitted again not once or twice, but even three times four times and five times, then it's a positive thing to be stubborn. I could easily have used the yarn to knit something else, but as said before I am stubborn. Besides I like the sweater and if I had decided I wanted an Olive, then I was going to knit myself an Olive. You could say that I got a lot of knitting hours for the yarn I paid for, but I still think that in the future I am going to go for fewer hours of knitting with the same yarn. It's something demotivating to knit, knit, knit and knit and still be at the same spot on the sweater. Now Olive is done at last and I am pretty sure I'm going to use my Olive a lot. 


Jeg ryddet i garnlageret mitt for ikke lenge siden og fant tre nøster med Cotton Light. De passer ypperlig til kluter og kluter er ypperlig strikk å ta med seg på SnB. Har strikket tre kluter til.



I just rearranged my stash again and I found three skeins of Cotton Light. They make nice dish clothes and knitting cloths is a perfect projects on SnB. I finished three, not in the same evening of course.

7 comments:

nesinom said...

Og så fikk du en kjempeflott Olive da :)Satt som ett skudd!

Silje sin blogg said...

Nydelig genser:)

Hanne said...

Beundrer virkelig din tålmodighet når det kommer til å få ferdig denne genseren. Den ble kjempe flott så det var absolutt verdt det. Jeg hadde nok gitt meg for lenge siden så all ære til deg :) Gratulerer med et kjempe flott nytt plagg :D Så flink du er som strikker kluter. Hjemmestrikkede kluter er de aller beste synes jeg, de er imidlertid sååå kjedelig å strikke så jeg orker sjelden å spe på med slike kluter. Burde egentlig bli flinkere til det når jeg tenker meg om.

Anonymous said...

Så deilig at du har fått ferdig Olive'en! Og kjempeflott ble den også! *beundrer*

Marion said...

Den ble kjempefin og passer perfekt! Du er så flink!

Unknown said...

Kjempefin Olive.
Beundrer at du var sta nok til å fullføre Olive :-)

LivM said...

Genseren ble aldeles super, og fargen likte jeg godt ( men så er jo jeg blå da!!)