Thursday, August 05, 2010

Frog Sweater


Jada, en gang på et strikketreff startet jeg lystig i vei på en Froskegenser. Det gikk fort og garnet var mykt og godt å strikke med. Mønsteret var morsomt, og arbeidet vokste fort. Plutselig sa det stopp. Her skulle det strikke mønsterstrikk på vranga. Tiden gikk og froskegenseren falt lengre og lengre ned i strikkekurven til den en dag ble fortrengt. Så var det noen på Hobbyboden som snakket om gamle UFOer som skulle ferdigstilles, og noen på Uformelt snakket om prosjekter som skulle ferdigstilles. Først ignorerte jeg det, men til slutt ble froskegenseren hentet opp fra fortrengelsen. Genseren hadde i løpet av tiden som hadde gått blitt i minste laget til mottakeren, så her var det ikke noe annet valg enn å rekke opp hele genseren. Får nå se om det blir froskegenser eller om det blir med tanken.


Once upon a knitting party in the Norwegian mountans I started happily on a Frog sweater. It was speedy and the yarn was soft and great to knit with. The pattern was big fun and the work grew fast. Suddenly the work came to a stop. Knitting with two colors at the same time while purling was next on the pattern. Time went by and the Frog sweater fell deeper and deeper into the knitting basket and one day it was completely ignored. So one day somebody at Hobbyboden talked about old UFO's and finishing them, somebody at Uformelt talked about finishing WIPs. I tried not to care or notice at first, but the Frog sweater was picked up. The sweater had in the meantime gotten too small for the recipient. No other choice than to frog the Frog sweater. Well, time will tell if there was ever meant to be a Frog sweater.

8 comments:

Lisbeth Bula said...

Dette var da et eventyr som var etter mitt hjerte. ja, faktisk var det slik at det kunne handlet om meg! :-D

Jordmor-Hanne said...
This comment has been removed by the author.
Jordmor-Hanne said...

Veldig artig mønster! Denne blir nok både fin og spesiell for den som skal få den - stå på!! (ligger nok noen UFO`er i kurvene mine mine også som je burde gjort no med....)

Inger said...

Å ja, den genseren husker jeg. Trodde den var ferdig for lengst jeg ;) Kjedelig å måtte rekke opp da, men du strikker kjapt noe nytt av garnet kjenner jeg deg rett.

Ha en fin helg!

Anita Tørmoen said...

Det er tross alt bedre å rekke opp en å la den ligge som en ufo for alltid:)

mimouna said...

Genseren var fin den, men mønsterstrikk på vrangen er ikke gøy nei. Jeg "jukser" gjerne og strikker ensfarget eller strukturstrikk på bærstykket.

Nå kan i alle fall garnet få nytt liv som noe annet,evige UFO-er er jo temmlig unyttige.

Siwen said...

Mønsterstrikk på vrangen er no' herk!

Spent på hva det blir til slutt...

nragnhild said...

For et morsomt mønster! Men skjønner jo godt at det stoppa opp med mønsterstrikk på vranga...