Thursday, August 13, 2009

Fighting UFO's, and I won this one

En konkurranse inne på Hobbyboden er å strikke ferdig UFOer innen 1.november. Jeg har noen av dem, men har nå satt i gang. Her er en UFO ferdig. Det er Silketop fra boka Kæk og klassisk børnestrik av Lene Holme Samsøe. Den gikk i og for seg fort å strikke, men mønsterstrikk fram og tilbake er ikke gøy. Jeg hadde hele 18 omganger igjen på det ene forstykket, da jeg la den bort og den ble liggende. Nå har jeg strikket de 18 omgangene og heklet kanter rundt. Joda, det skulle egentlig vært noen sting med okergult, men tulla likte ikke okergult og ville ikke ha mer av den fargen på vesten sin, så da så. Det ble jo slik. Den passer utrolig nok fortsatt til tulla. Kan ha noe med at jeg synes å huske at jeg ville strikke den god og stor, men det er den jo ikke lengre. Den passer da i alle fall. Jeg har brukt Silketweed fra Drops.



A competition at Hobbyboden is to fight your UFOs within 1st of November. I have some of them, but I've now started the fight. Here's one UFO finished. It's Silketop from a book by Lene Holme Samsøe. The top itself was really a fast knit, but it kind of stopped when I reached the end. Knitting pattern back and forth is not that fun. What was left to knit was 18 rows on one of the front pieces. Now I've knitted the 18 rows and crocheted the edging. And I know it was supposed to be more yellow in the top, but my daughter didn't like the yellow, so I didn't use more yellow. Amazingly it still fits my daughter, but it might have something to do with the fact that I can vaguely remember to knitted it to grow in. Well, she can't grow in to it but out of it, and it still fits. I have used Silketweed from Drops.

Jeg har også fått hemmelig venn-gave. To flotte nøster Hifa-garn. Jeg har aldri prøvd Hifa-garnet, så det blir spennende. Skal nok strikke et par votter til meg, ja. Fikk også to flotte maskemarkører. Tusen takk, hvem du nå enn er.


10 comments:

Fidus said...

Den vesten er bare lekker! Jeg har lyst til å strikke en slik til mitt lille barn, men jeg er litt usikker på om hun vil ha. Det er noe med slike små, bestemte prinsesse- de er veldig bestemte til tider! Angående å gjemme ting- du aner ikke hvor godt jeg hadde gjemt lånekort til biblioteket før ferien- også lånekort til biblioteket da...
Ha en flott dag!

Janes hobbykrok said...

Gratulerer med slanking, flott vest.

sol said...

Søt vest. :) HIFA-garnet er godt å strikke med, og det blir mykt og deilig når det tover.
God helg!

mimouna said...

Veldig fin vest, kjekt å få ting ferdig. Ønsker deg en god helg!

Hobbymegher said...

Så flott den ble!
God helg!

Hannes hage said...

Det ble en riktig søt vest.

Torills blogg said...

ufoer er nok noe jeg har liggende en del av :) Men er dårlig med ufoalong på meg. Det garnet så da lekkert ut, noe jeg ikke har prøvd heller og maskemarkører hos meg er tråd, så skulle gjerne vært den heldige mottaker av slike.
Ha en fortreffelig uke

AnitaK said...

Så fin den vesten ble. Jeg har boken, men har ikke kommet skikkelig igang derfra ennå. men det skal bli...en dag..

Judith said...

Kjempefin ufo du har fullført!!
Og sånt deilig garn da.

Petronella said...

Vesten du strikket til datteren din ble kjempefin. Deilig garn - så den er nok god å ha på seg.

Håper du strikker deg noen fine votter av Hifagarnet. Det er veldig godt vottegarn ;-)