Saturday, August 01, 2009

ABC i ord og bilder


Nok en uke og nok en bokstav. Denne uken er det allerede bokstaven V. Min V står for Vandring. Egentlig burde jeg fått tatt et bilde av en gammel gubbe i skogen med trestav, for det er det jeg tenker på med ordet vandring. Nå har jeg vandret i Bergen sentrum, og jeg vet at Petunia liker å bruke Bergen som motiv til de forskjellige bokstavene. Jeg skal ikke bruke noen av motivene hun kan bruke, så jeg bruker generell vandring. Bildet er tatt i Bergen på Bryggen, og jeg holder fortsatt på å lære meg nytt kamera og innstillinger. Veldig gøy med speilrefleks, men må nok ta noen bilder før jeg lærer meg alt. Tilbake til ukens bokstav V. Vandring, ja. For meg er vandring et litt gammeldags ord som ikke brukes like ofte i dagligdags tale. Vandring er noe man gjør når man har all verdens av tid og egentlig ikke har så stort mål annet enn at selve vandringen er målet. Akkurat sånn vandret jeg i Bergen sentrum i dag. God tid, egentlig ikke noe spesielt mål annet enn å vandre i Bergen. Det er i grunnen deilig å vandre slik rundt.

12 comments:

Petunia said...

Kjempefine bilder og du har nå fått taket det nye kameraet ditt!
Du må jo bare bruke motiver som jeg har brukt. Jeg har ikke enerett på bilder fra Bergen!
Bryggen er et fint sted å vandre. Hver gang jeg er der, så oppdager jeg noe nytt!

Malys krok said...

Godt å kunne vandre uten å stresse. Bildene dine er flotte. Takk for kommentar. fra Margit.

Madame said...

Dejlige billeder fra din vandring i Bergen! Er det ikke også i Bergen, Tomas Espedals 'Gå' tager sit udgangspunkt :-)

amylin said...

Madame, det vet jeg ikke. Har ikke hørt om det før, men jeg skal nå google det nå siden du nevner det.

Rimkogeren said...

Slentre, daske rundt er rart. Og i en by som Bergen må være skønt.
Du er nu sluppet godt fra at håndtere dit nye kamera - Tillykke :-)

Anonymous said...

At vandre rundt giver mulighed for at opdage mangt en ting, som ville være overset på en gåtur...
Og Bryggen frister til et besøg, sikke et sted ;-)

Mariann S said...

Tusen takk for kommentar i bloggen min. Ja det er deilig å berre vandre rundt uten mål og meining. Kike litt i butikkvindu, kike litt på folk som går forbi. Ønsker deg fortsatt god helg :)

Camilla Elstad said...

Det så hvertfall ut som en flott vandring ;)

ElinSire said...

Vandring var jeg også innom på min runde når jeg lurte på hva V-innlegget skulle handle om. Jeg liker ordet veldig godt -det inneholder mye :)

Ellers tusen takk for veldig hyggelig kommentar hos meg. Og gratulerer med speilrefleks! Det er ikke så lett å gi råd om hvordan man skal kunne ta sånne bilder, men litt tålmodighet må man jo ha, også er det jo viktig å få riktig fokus selvsagt. Jeg pleier å knipse mange bilder av samme motiv :)

Jeg må bare si lykke til! Øving gjør mester :)

Anette said...

Er du i Bergen, du da?? Jeg bor jo her! Har du vært innom To Damer og Pinnsvin Design? Det er jo nesten et must når man er i byen.

vibeke said...

Det er godt å ta seg tid til å vandre. Ikke stresse rundt. Og man trenger ikke vandre langt. Selv små vandringer kan bli minnerike.

Viola said...

Flotte bilder, og spesielt det nederste så spennende ut! Å bare vandre slik er deilig.. :)