Wednesday, August 22, 2007

Secret pal Hobbyboden, Debbie Bliss jacket and more socks

Jeg har fått gave fra min hemmelige venn på Hobbyboden. Den var verdt å vente på. 4 nøster rød Brilla, et garn jeg aldri har prøvd,men har tenkt på å prøve. Legg merke til kortet også. Det er silkemalt. Fikk også te, men den er nå på jobben. Tusen takk min hemmelige venn, som jeg ikke har funnet ut hvem er enda.
I've got a gift from my secret pal at Hobbyboden. It was worth a wait, 4 skeins of red Brilla, cotton and viscose yarn. Great gift and a yarn I haven't tried but thought of trying. Please notice the card, it's handpainted silk. I also got tea, but that is now on my job. Thanks a lot to my secret pal, still secret, but I got some clues so I'm going to try to track you down;)

Jeg har blitt ferdig med Debbie Bliss-jakka til tulla. Den ble veldig fin. Hadde litt problemer underveis, men etter råd fra Kattepus bl.a. lagde jeg min egen vri på nakkefellingen. Jakka ble flott og tulla har prøvd den. Nå mangler det bare å finne båndet jeg har kjøpt. Problemet er at garnkroken min i stua har vokst og må ryddes før jeg kan finne noe som helst der. I morgen, i morgen ... Jeg har nå tenkt tanken og startet prosessen.

I'm finished with the Debbie Bliss jacket for my daughter. It turned out very nice. Had some problems while knitting, but after some advice from Kattepus among several, I made my own twist for the decreasing for neckline. Now I just miss the ribbon, and I have bought one. The problem is that my corner in the living room have spread and is now full of yarn, WIP's and some projects some might call UFO's. I don't, but I might stretch it to overdue WIP's. I can't really find anything anymore, before I actually clean up. That's a scary thought, but I have thought it, now I just have to take action and do it. Maybe tomorrow? Or maybe the after that? Well, I have thought of cleaning up and isn't it the thought that counts?

Nok et par med sokker. Denne gangen til tulla. Strikket i Lana Grossa og nok et par med jaywalker etter min hukommelse. Burde nok kanskje slå opp oppskriften og få et par ordentlige jaywalkers igjen.

Another pair of socks. This time for my daughter. Knitted in Lana Grossa and the pattern are once again jaywalkers after my memory. I should probably look up the pattern again and get the real jaywalkers.

Tulla skal i bursdag til helga og jeg har strikket en Calarimetry i gave. Brukt Silja.

My daughter is going to a birthdayparty on Saturday and I have knitted a Calorimetry for gift. I've knitted in Silja, wool and polyamid.

No comments: