Friday, April 27, 2007

Argosy, Calorimetry and other things in progress.

Exhibitionist-alongen har gitt meg et puff til å ta fram prosjekter som holdt på å blir UFO'er. Jeg har dratt fram djevel-lua fra Nøstebarn og har nå kun 16 rader igjen. Den blir nok klar til neste sesong.
The Exhibitionist-kal gave me a push to finish projects that were in danger to be UFO's. I have knitted a bit on this hat from Nøstebarn and now it's only 16 rows to go. It's ready for next season.


Tok også fram Argosy-skjerfet mitt. Det går jo ganske fort å strikke bare jeg kom inn i mønsteret. Herlige farger. Jeg blir gladere i Noro-garnet, og tror nok det blir mer Noro på meg til neste sesong, om ikke før. Det kan også se ut som om det holder med to nøster på Argosy-skjerfet og da får jeg nok til en Calorimetry.
I've started to knit on my Argosy-scarf again. It's an easy pattern, I just needed to learn the pattern. Lovely colors. I love the Noro yarn more and more, and I think I'm going to buy more Noro for next season, if not earlier. It might be enough with two skeins for the Argosy-scarf, if so, I have enough Noro to knit myself a Calorimetry as well.


Jeg har strikket en Calorimetry i Noro-garnet jeg hadde til overs etter Klaralund. Denne blir en 30-årsgave. Ble veldig fornøyd med den og håper at mottaker blir like fornøyd.
I have knitted a Calorimetry in the Noro yarn I had left from my Klaralund. This is 30th birthday present. Very pleased with it, and hope the receiver is going to as happy as I am.


Jeg var innom Linderud senter og oppdaget at strikkebutikken hadde fått nye lokaler. Måtte jo innom å titte og endte opp med disse to nøstene her. Tror de ender opp som Branching out-skjerf, eller kanskje et annet skjerf?

I stopped by Linderud shoppingmall and noticed that the yarn store had moved into new areas. Had to pop in, and the resault was thees two skeins of mohair. Maybe they'll turn into Branching out-scarf?

Her er min versjon av april-lua. Har igjen å feste tråder. Den ble faktisk veldig kul, så det kan hende at jeg strikker en til av denne.

Here is my version of the April-hat. Have to weave in threads. It actually turned out pretty cool, so I might knit another one.

3 comments:

Anonymous said...

Er innom å titter litt, mange spennede prosjekter her, både pågående og ferdige!

Lilleduck said...

så mye fint du lager. Jeg er også veldig glad i noro garnet. i hv pakka tenkte jeg du hadde valgt å gjøre det ekstra hemmelig jeg :)

Marianne said...

Kanskje det mohair-garnet kan bli flora-skjerf? Sjekk bloggen min og innlegg på hobbyhjørnet til emm.

Og NORO-garn, når jeg er ferdig med Argosy (som jeg jo ikke har begynt på enda) står "Rainbow Scarf" fra "last minute knitted gifts" på lista. Kunne det vært noe for deg? (dette er barnestørrelse, så må strikkes litt større). Søk på google for bilder, her er
link til oppskrift:
http://seattlepi.nwsource.com/lifestyle/201716_knitpatterns.html