Sunday, April 11, 2021

Once In a Lifetime

 Det skjer sannsynligvis ikke igjen. Men det var utrolig deilig at det faktisk skjedde. Hva da? Jo, jeg tok rådet til Monstermønster og festet tråder underveis. Det har aldri skjedd tidligere. Kommer sikkert ikke til å skje igjen heller. Bare å nyte den ene gangen her hvor det faktisk skjedde. Simple Stripes fra Suviknits med mange striper, og selvfølgelig er stripene så store at det ikke blir noe pent å trekke trådene oppover. Det blir en del tråder å feste. Takk og pris startet jeg bra med å feste trådene etter hvert, og jeg klarte til min store overraskelse å fortsette med det til genseren var ferdig. Da jeg klippet tråden på siste erme, så hadde jeg kun å sy kanten på det siste ermet og feste tre tråder. Det var faktisk en god følelse. Lurer på om jeg klarer å huske det til neste prosjekt med mange tråder? Sannsynligvis ikke. Genseren er strikket med forskjellige hesper jeg hadde i lageret, så et skikkelig lagergarnprosjekt. Jeg har brukt Hedgehog Fibres, Tulliball, Wollmeise og noe garn jeg ikke helt vet hva er siden lappen er borte. Veldig fornøyd med genseren, så egentlig litt synd at jeg lovte den bort til kjæresten min. Tror nesten jeg må strikke en til meg selv. Det er ikke akkurat sånn at jeg ikke har nok garn til en til ... 


(Tittel: Once In a Lifetime - All Time Low)






This probably won't happen again. But it was incredible when it did happen. What? Yes, I took Monstermønster's advice and weaved in threads as I knitted. It has never happened before. And it will probably never happen again either. I have to enjoy it since it actually happened. Simple Stripes by Suviknits has a lot of stripes, and the stripes are of course just big enough that carrying the threads will not look pretty. There are a lot of stripes and a lot of threads to weave in. Thankfully I actually started weaving in the threads while I was knitting, and to my big surprise I actually managed to keep doing that until the sweater was done. When I cut the threads at the last sleeve, I only had to sew the edging and weave in three threads. What a great feeling! I wonder if I manage to hold on to that feeling and remember to do the same on the next project with a lot of threads? Probably not! The sweater was knitted using different skeins from my stash, a real stashbusting project. I have used Hedgehog fibres, Tulliball and Wollmeise and some yarn I don't really know since the label is gone. I am very happy with how the sweater turned out and it's a bit sad I promised my girlfriend the sweater. I think I have to knit one to myself. I think I have enough yarn for another one ...


(Title: Once In a Lifetime - All Time Low)

No comments: