Wednesday, June 12, 2019

With My Whole Heart

Lørdag var World Wide Knit In Public, dagen da man strikker i offentligheten. Jeg hadde ikke store planer om å strikke masse i offentligheten den dagen. I Amsterdam med en ikke-strikkende kompis, så regnet ikke med noe stort sosialt når det gjaldt strikking. Men ved en tilfeldighet, lover; nesten 100% tilfeldighet, befant vi oss rett ved Stephen & Penelope på formiddagen. Stephen & Penelope hadde en strikkekafé i andre etasje i butikken anledning dagen. Mange hyggelige mennesker, mye flott garn og jeg ble overtalt til å bli så jeg fikk vært med på Bingo. Ikke-strikkende kompis? Eh? Jo, han ble plassert på en pub rett ved siden av. Jeg derimot fikk litt strikketid sammen med bl.a. dronningen av brioche Nancy Marchant og selveste Penelope. Bingoen? Joda, den var morsom den. Jeg vant! Og før noen tenker at det var utrolig flaks, så vant alle som var med. Stephen & Penelope hadde laget i stand noen fantastisk flotte premier. Det var en haug med prosjektbager med diverse garn og oppskrifter oppi. Den første som vant kunne velge først, den andre som fikk Bingo valgte som nummer to osv. Jeg valgte som nummer tre, og jeg synes uansett at jeg var utrolig heldig. Premien var fantastisk. Jeg plukket meg en prosjektbag med fire hesper fra Qing Fibre, et herlig garn jeg gleder meg til å strikke noe av. I tillegg fikk jeg oppskriften Cúram fra Ysolda Teague og bambusstrikkepinner. For en premie!


(Tittel: With My Whole Heart - Sufjan Stevens)













Saturday was the World Wide Knit In Public Day, the day you knit in public. I didn't really have a lot of big plans of knitting in public. I was in Amsterdam with a non-knitting friend, so I didn't think I would have any time to be social and knit. But by accident, I swear, at least almost by 100% coincidence, we were right by Stephen & Penelope at noon. Stephen & Penelope arranged a knitting meet up that day. So many nice people, so much lovely yarn and I was persuaded to stay long enough to join the Bingo. My not-knitting friend? Well ... Yes, I placed him at a pub next door. Me on the other hand enjoyed some knitting time together with the queen of brioche Nancy Marchant and the owner herself, Penelope. The Bingo? Oh, yes, it was so much fun. I won! And before any one think I was extremely lucky, everyone who joined won. Stephen & Penelope had made some fantastic prizes. A large pile of project bags filled with lovely yarn and patterns. The first one who won, chose a bag first, the second who won got to chose second, and so on. I was number three who won, and I think I was extremely lucky anyway. The prize was fantastic. I chose a project bag with four skeins from Qing Fibre, a gorgeous yarn I haven't tried, but I can't wait to knit with it. I also got the Cúram pattern from Ysolda Teague and some wooden knitting needles. Love it!


(Title: With My Whole Heart - Sufjan Stevens)

No comments: