Monday, August 06, 2018

Summertime Magic

Alt blir så mye bedre i sol og varme. Faktisk blir ull det også. På lørdag hadde vi en liten privat yarn crawl rundt på Grünerløkka. Det var veldig koselig, og selv om jeg hadde bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle kjøpe noe garn, ja, vi vet vel alle hvordan det går når man skal innom fire garnbutikker ... Vi startet på Pickles, og jeg følte vel i grunnen allerede da at fristelsene ble nesten for store. Klarte å holde meg. Klapp på skulderen. Vi fortsatte til en annen butikk, som jeg ikke husker navnet på, før vi stoppet på Godt brød på Grünerløkka for lunsj. Veldig god mat, og det ble selvfølgelig tid til litt strikking også. Og en del skravling, siden vi ikke hadde sett hverandre på en stund. Etter lunsj og skravling, gikk vi videre til nok en garnbutikk og endte opp på Værbitt. På Værbitt fikk vi kaffe og satte oss ned for litt mer strikking og skravling. En dag med mye garn, strikk og skravling og ja, det er veldig koselig å komme sammen og strikke. Og jeg endte opp med fire nøster Air fra Du Store Alpakka, men de teller nesten ikke i det hele tatt. Jeg har jo tenkt å bruke de med en gang. De rekker nesten ikke inn i lageret en gang før de er strikket opp. Også veier de nesten ingenting heller. Og det er fortsatt ferie, og garn kjøpt på ferie ... De teller absolutt ikke. *liesknitterstellthemselves Jeg har fått ferdig nok et par sokker også, strikket i Must Stash Yarn. Passende navn! Og hæl og tær er i kontrastfarge i grønn Cascade Heritage. Mest fordi jeg ikke hadde lyst til å ødelegge det fine stripemønsteret. Must Stash Yarn var et nytt bekjentskap, og virkelig et godt garn å strikke med. 

(Tittel: Summertime Magic - Childish Gambino) 














Everything looks better in some sun and warm weather. Actually wool too. On Saturday we had our own private yarn crawl at Grünerløkka, Oslo. Very nice, and even though I had decided not to buy yarn, well, we all know how that turns out when you have to visit four yarn stores. We started at Pickles, and I already felt the silent screams from all the lovely yarn skeins, but I made it. Big pat on my shoulder for not buying any yarn. We continued to the next store, and then we stopped at Godt Brød, to eat some lunch. We had time to knit a bit and talk too. After lunch time for another yarn store before we ended up at Værbitt for some coffee and more knitting and more talking. A great day with a lot of yarn and a lot of talking. I ended up with four skeins of Air from Du Store Alpakka. They don't really count, since they are going to get knit up before the even end up in my stash. And they don't really weigh anything. And it's still vacation, and everybody know that yarn bought on vacation don't count. *liesknitterstellthemselves I have also finished a pair of socks, in Must Stash Yarn. What a fitting name! Heels and toes in a contrast color in green Cascade Heritage. Mostly because I didn't feel like ruining the nice stripes. Must Stash Yarn was a new yarn to me, and I loved knitting with it.

(Title: Summertime Magic - Childish Gambino) 

No comments: