Tuesday, March 27, 2018

Mustn't Hurry

Det er påsketider! Det er tid for å ta livet med ro og nyte fridagene. Egentlig på tide å nyte våren også, men det er ikke så mye vårfølelse. Litt, riktignok, men jeg skulle fortsatt ønske at den snøen smeltet litt fortere. Litt rart også at påsken er da folk drar etter snøen de vil at skal smelte ... Jeg drar ikke, jeg blir, jeg venter på vår. Også nyter jeg fridagene. Jeg har lest bøker. Jeg har strikket. Jeg har sett filmer. Jeg har sittet med beina høyt og hørt musikk. Det er deilig med fri. I dag var i grunnen ikke en dag jeg nøt fri. Jeg skulle gjøre det, men det var så himla mange andre som tenkte akkurat det samme som meg. Det er sikkert smart å ta en tur til Sverige i dag. Før påskeutfarten i morgen. Før skjærtorsdag hvor det er helt kaos. Før alle har fri og kan reise til Sverige og kjøpe billig godteri. Noen jobber jo også i dag. Joda, det er sikkert noen som jobber. De i Sverige jobbet ekstra mye i dag. Østlandets befolkning derimot. De jobbet ikke særlig mye. Jeg tror omtrent halve Østlandets befolkning var i Sverige i dag. God idé? Nope! Note to self: Sverige er no, no og off limit i påsken. Sånn bortsett fra å sitte i kø, gå i kø i dag, så har jeg strikket enda et par Selbuvotter. Ikke i dag, da, men tidligere. Strikket i Finull fra Rauma nok en gang, og disse kan det hende jeg beholder selv.

(Tittel: Mustn't Hurry - Fever Ray)


It's Easter! Time to relax, take it easy and enjoy the days off! It's really about time to enjoy spring as well, not that it really is a lot of spring in the air yet. A bit, to be fair, but I still wish the snow melted faster. A bit weird that people use Easter to chase after the snow they actually hope is melting ... I'm not going, I'm staying, I'm waiting for spring. And I enjoy the days off. I've read books. I've knitted. I've watched movies. I've been sitting with my feet up high and listened to music. I love days off. today was not one of those days. It was supposed to be one, but I thought about driving to Sweden to buy some cheap sweets and candy. Smart to drive today, since everybody drive to their cabins tomorrow. And today is a normal working day. Well, obviously not. I guess not, since everyone was standing in a line to get into Sweden. Note to self: Sweden is off limit around Easter. I have finished another pair of Selbu mittens, but not to day. Since today I was queuing to get into Sweden and buy cheap candy... I used Finull from Rauma again, and I might keep this pair to myself.

(Title: Mustn't Hurry - Fever Ray)

No comments: