Saturday, October 07, 2017

Music For People In Trouble

Ja, for noe må man jo høre på når man er i trøbbel. Jeg har hørt rykter om at det er smart å strikke en prøvelapp. Jeg har også hørt rykter om at prøvelapper er for pyser. Det kan hende at jeg gikk for rykte nummer to. Og det kan hende at jeg bommet skikkelig på strikkefasthet, størrelse og garnmengde. Jeg vet ikke helt hva jeg tenkte. Eller mangel på tanker, kanskje? Genseren ble en smule trang. Faktisk så trang at den passer 12-åringen. Eller ... 12-åringen synes den ble både for kort og trang i ermene ... Og det er Quince & Co Finch, og første gang jeg bruker Quince & Co Finch. Det frister ikke akurat å rekke opp heller, spesielt ikke siden jeg uansett ikke har nok til å strikke en genser som passer meg. Har jeg lært til neste gang? Vil ikke garantere det.

(Tittel: Music For People In Trouble - Susanne Sundfør)


Yes, you have to listen to something when you're in trouble. Rumour says it's smart to knit a swatch. Rumour also says swatching is for wimps. I might have listened to rumor number two. And I might have missed completely on my gauge, size and yardage. I don't really know what I was thinking. Or maybe it was the completly lack of thinking? The sweater ended up a bit too tight. Actually it ended up so small it fitted my 12-year old. Or ... my 12-year old find it both too short and the sleeves too tight... And I used Quince & Co Finch, and it's the first time I knit with Quince & Co Finch. It's not tempting to frog it either, especially not since I don't have enough yarn to knit a sweater in my size. Have I learned something? I can't guarantee that.

(Title: Music For People In Trouble - Susanne Sundfør)

No comments: