Friday, September 08, 2017

Blinded By Rainbows

Winter is coming. Men før vinter, kommer høst. Dagene er i ferd med  bli kortere. Jeg blir ikke i sånn spesielt godt humør av kortere dager, mørke morgener, tidlige kvelder og kaldere vær. Det jeg derimot blir i bedre humør av er farger. Så hvorfor ikke bare ta med Monstermønster og kameraet hennes ut i regnværet for å ta bilder av nok en genser? Jeg må innrømme at det er morsommere å ta bilder uten øsepøsende regnvær, selv om jeg er veldig glad i So Faded-genseren min. Denne er strikket i Fiber Fangirl Merino Twist Sock, det blå. Et garn jeg fikk i en swap tidligere, og et utrolig godt garn å strikke i. Det blålilla garnet er Hedgehog Fibre, som jeg ikke husker om jeg har kjøpt eller om jeg fikk i julekalenderen min. Et garn jeg har noen nøster av, men liksom ikke har turt å strikke av. Et godt garn, og skal absolutt strikke mer av det. Det rosa er Blue Moon Socks That Rock, og nok et garn jeg har hatt i lageret en stund. Veldig godt garn å strikke med det også. Det siste garnet i genseren er Tulliball Ull & Tøys, som er utrolig godt. Utrolig god følelse å finne et mønster og prosjekt til disse garntypene som har ligget i lageret en stund. So Faded er virkelig et mønster som gjør det moro å gå på jakt i lageret. Det morsomme og litt ironiske er at jeg fant So Faded-mønsteret da jeg meldte meg på HipsterKAL hos The Brooklyn Knitfolk Podcast. En KAL hun startet fordi hun var lei av alle Faded-bildene i feeden sin. Jeg har etter det strikket to So Faded-gensere, men ikke startet på genseren jeg meldte meg på KALen i. Motsatt virkning, vil jeg si. Ja, ja, alle trenger en regnbue eller to på en regnfull dag.

(Blinded By The Rainbow - The Rolling Stones)





Winter is coming. But before winter, it's fall. The days are getting shorter. My mood does not improve by shorter days, darker mornings, earlier evenings and colder weather. What makes me happier is colours. So why not take Monstermønster and her camera out in the rain for another photoshoot of yet another sweater? I have to admit it's a lot more fun with a photoshoot in better weather and no rain, even though I love my new So Faded-sweater. This one is knitted in Fiber Fangirl Merino Twist Sock, the blue. It's a yarn I received in a swap earlier, and it turned out to be great to knit with. The bluepurple is Hedgehog Fibres, which I don't remember if I bought myself or received in my Christmas calendar. Another great yarn to knit with, and a yarn I haven't dared to use but I will from now on.  The pink is Blue Moon Socks That Rocks, another yarn from the stash and bought years ago. Very great to knit with as well. The last yarn in the sweater is Tulliball Ull & Tøys, which is incredible good to knit with too. It's such a great feeling to find a pattern and project for the different yarn types from my stash. The ironic thing is that I found the So Faded pattern when I signed up for the HipsterKAL at The Brooklyn Knitfolk Podcast. A KAL she started because she was tired of all the So Faded projects in her feed. I've knitted two So Faded sweaters after I signed up for her KAL. The opposite of what it was supposed to do, I guess. But hey, everybody needs a rainbow or two on a rainy day.


(Blinded By The Rainbow - The Rolling Stones)

2 comments:

Laila said...

Så fin genser, og gøy med bilder i regnet :-)

AnnetteK said...

Så flot genser og herlige bilder!