Monday, June 19, 2017

Something Just Like This

I løpet av dagen i går og dagen i dag har jeg klart å strikke tre kluter. Ikke mye, men det er tre nøster mindre i lageret mitt. Glemte å ta bilde mens det ennå var dagslys, enda så lenge det faktisk er lyst ute nå. Jeg har også fått ferdig en lue i Pickles merino. Tror det er nøster jeg har fått i goodiebags fra Pickles ved forskjellige anledninger, tror det ene nøstet var premie for hurtigstrikk fra fjorårets programlansering for Strikkefestivalen i Oslo. Det er ikke like lett å vite hva man skal gjøre med et nøste i hver i farge. Fikk en lue, og det er fortsatt rester, så får se om jeg strikker en stripete lue til. Fikk også ferdig et par sokker. Helt enkle glattstrikk i str.38. Tror at med strikkeklutene så er jeg oppe i rundt 1000 m i Stashdash2017. I tillegg har jeg klart å strikke 150g av Sommerlagerkassa2017. Ikke verst start. Jeg har ikke strikket sånn supermye på Nancy-kofta, men har som mål å strikke ferdig første ermet i løpet av morgendagen.

Det er fortsatt varmt ute, selv om sola hadde gjemt seg bak et tynt lag med skyer mesteparten av dagen i dag. Og jeg gleder meg fortsatt til sommerferie. Fire dager med jobbing først. Etter det blir det mye tid til strikking og lesing. Innbiller jeg meg, da.

(Tittel: Something Just Like This - The Chainsmokers feat. Coldplay)





During today and yesterday I've managed to knit three dishcloths. Not much, but at least three skeins of yarn less in my stash. Forgot to take a photo while the daylight was around, even though we have daylight a long time these days. I have also finished a hat in Pickles Merino. I think the skeins were from goodie bags, and I think one skein was from the fastest knitter competition last year when Oslo Knitting Festival announced their program. Not easy to use yarn when you have one skein of each color. I made a hat and have some leftover yarn left, and I might knit another stripy hat. I also finished a pair of socks. Vanilla socks in size 38. I think that with the dishcloths I'm up in around 1000m in Stashdash2017. I also knitted up 150 g from my Sommerlagerkassa2017. Not too bad a start. I haven't knit a lot on my Nancy jacket, but my goal is to finish the first sleeve tomorrow.

(Title: Something Just Like this - The Chainsmokers feat. Coldplay)

No comments: