Thursday, May 26, 2016

Can't Stop The Feeling

Det er lite som kan matche følelsen av å være ferdig med eksamen. All nervøsitet, all kunnskap man har prøvd å stappe inn i hjernen, fakta man går og memorerer, alt hardt arbeid som skal vises i løpet av tyve minutter og når man er ferdig og vet man har bestått - ja, det er utrolig deilig. Min muntlige eksamen er ferdig, og jeg er veldig sikker på at jeg sto. Jeg har riktignok en muntlig eksamen igjen, men den krever ikke like mye forberedelser som den jeg akkurat har tatt, så jeg har feriefølelsen allerede. Joda, det er en god del jobb å gjøre på jobben, det gjenstår en muntlig eksamen, men jeg har feriefølelsen. Det hjelper også at sola kom tilbake, og at det endelig gikk an å sitte ute og strikke igjen. Nå skal jeg nyte den siste tiden på jobb før sommerferien. Jeg skal lese skjønnlitteratur. Og ikke minst, jeg skal strikke. Jeg har en haug med prosjekter jeg har lyst til å strikke, men siden jeg har over 10 prosjekter på pinnene, så bør jeg nok få ferdig noen av dem først. Kanskje jeg skal ha som mål å fullføre flest mulig prosjekter før sommerferien? Det hadde vært deilig å starte ferien med å legge opp nye prosjekter. WIP-War fram til sommerferien for meg.

(Tittel: Can't Stop The Feeling av Justin Timberlake)

Not much can match the feeling of being done with your exams. All the nervosity, all the knowledge you have tried to stuff into your brain, all the facts you memorize, all the hard work you have put into the study and you have twenty minutes to show it off and when you're done and know you have passed - yes, that is unbelievably great. My oral exam is done, and I'm pretty sure I've passed it. I have one oral exam left, but it doesn't demand as much work as the one I just took. I already have the summer holiday feeling. Yes, I have a lot of work left to do at my work, but I still can't stop the feeling. It helps that the sun is back too, and I can finally sit outside again and knit. I'm going to enjoy the last weeks at work before summer vacation. I'm going to read fiction. And I'm going to knit. I have tons of projects I want to knit. But since I have more than 10 projects on the needle, I should really finish them first. Maybe my goal should be to finish of projects before the summer vacation? It would be lovely to start the vacation with casting on new projects. WIP-War until summer vacation for me.

(Title: Can't Stop The Feeling by Justin Timberlake)

1 comment:

mimouna said...

Savner nesten å studere nå når eksamensperioden går mot slutten. For det er lite som kan måle seg med frihetsfølelsen når man er FERDIG, og sommeren ligger foran deg, blank og ubrukt. Kos deg!

Og lykke til med den siste muntlige eksamenen. :)