Saturday, April 09, 2016

Relax, Don't Do It

Nei, jeg skulle ikke gjøre det. Ikke for at jeg skulle slappe av, men jeg skulle konsentrere meg om studier og skoleoppgaver. Jeg endte opp med å gjøre det allikevel. Det hender at diskuterer litt med meg selv, og jeg taper som regel. Den fornuftige meg sier at det kun er strikking, en liksom-konkurranse og det betyr overhodet ingenting. Det viktigste er å jobbe med oppgaver som skal leveres inn og starte eksamenslesinga. Den litt mer følelsesmessige meg tenker at jeg klarer sikkert begge deler. Det går bra til slutt, selv om jeg ender opp med å være superstressa rett før eksamensoppgaven skal leveres inn og muntlig eksamen kommer og jeg føler for å ha to uker med lesedager mens eksamen er om to timer. Gjett hvem som vant? Igjen! Joda, her er sokkene i runde 3 på Sock Madness. Ikke vet jeg om jeg er videre heller. En del av meg tenker at det kanskje er like greit å være ute. Den andre delen av meg tenker at det var fryktelig irriterende å glemme den ferdigstrikkete sokken igjen hjemme mens vi var i bursdag hele dagen. (Den delen hadde også veldig lyst å reise den timen hjem igjen for å hente den og en time tilbake igjen til bursdagsselskapet, uten at den delen av meg turde å si det høyt til noen.) Nåja, sokkene er sendt inn til godkjenning eller avslag. De er strikket i Fabel fra Garnstudio på pinne 2,5 mm. De ble veldig store, siden jeg var veldig nøye på å strikke de store nok for konkurransen med det resultat at de endte opp i str. 40-41. Fin konstruksjon og morsomme å strikke. Waimakariri heter mønsteret og Sonya Newstead er designeren.



No, I wasn't supposed to do it. Not because I wanted to relax, but so I could focus on my studies and written assignments. I ended up doing it anyway. Sometimes I have these discussions with myself, and I loose more often than I win. The reasonable me says it's just knitting, a "competition" and it doesn't mean a thing. The most important is to work with the written assignments and start studying for my exams. The more emotional me think that I might pull off both. It ends well, even though I end up superstressed before the exam papers are due and the oral exams come before I had time to finish my studying and I probably wish for another two weeks and not two hours. Guess who won? Again! Well, here are the socks I knitted for round 3 in Sock Madness. I don't really know if I'm still competing, since I just sent in the email. A part of me thinks it might as well be a good thing if I'm out - more time to study. The other part of me thinks it's totally annoying to have forgotten the finished sock back home when going to a birthday party the whole day. (That part also fought the feeling of driving an hour back home to get it and then an hour back to the party, but that part of me didn't dare to say that out loud.) Well, the socks are mailed in whether I'm in or out. They are knitted using Fabel from Garnstudio on needles 2,5 mm. They are really big, since I was real careful not to knit them too small, and they ended up as size 40-41. Interesting construction and fun to knit. Waimakariri is the pattern name and Sony Newstead is the designer.

2 comments:

Monstermønster said...

Flotte! Og for en fin farge på fabelen!

amylin said...

Ja, tror den er ny! Veldig intenst og akkurat slik jeg liker den.