Monday, August 10, 2015

Back at work

Så hvor trøtt går det egentlig an uten å gå i søvne? Jeg tror egentlig ikke det er mulig å være trøttere enn meg i dag. Første dag på jobb etter en ferie er alltid slitsomt. Jeg trodde jeg skulle unngå den ekstremt harde blåmandagen i år. I sommerferien i år har jeg ikke brukt hver dag på stranda med en bok og strikketøy. Jeg har ryddet, vasket og gjort mye fornuftig. Jeg har ikke sovet til langt på dag, men tvert i mot våknet ganske tidlig hver dag. Faktisk omtrent like tidlig som jeg må opp på en vanlig arbeidsdag. Så skjedde det noe rett før helga. Jeg startet å sove til rundt kl.10-11 på morgenen. Det har ikke vart mer enn tre-fire dager, men det holdt til at det ble ekstra slitsomt å stå opp i dag allikevel. Det er tydeligvis sånn at det skal være ekstra hardt å stå opp første dagen på jobb etter sommerferien. Første del av første dag på jobb består alltid av masse info. Jeg var ekstra glad for at jeg hadde strikketøy mellom hendene i dag. Det holdt meg våken. Dagens prosjekt var Marius-genser, og jeg kom et godt stykke på det første ermet i dag. I morgen på jobb skal jeg strikke erme nummer to. Jeg regner med at jeg klarer å strikke de manglende 5 cm på første ermet i løpet av kvelden. Det betyr at jeg kanskje får startet på mønsterdelen før helga. Det blir en del strikketid på jobb torsdag og fredag, tror jeg, så kan hende jeg får gjort mønsterdelen da. Hvordan var din første arbeidsdag etter sommerferien, eller kanskje du ikke har hatt den enda?

Jeg har nå også kun 10 lapper igjen på lappeteppet jeg gravde fram fra glemselen. Det som gjenstår da er trådfesting og sammenhekling. Ikke veldig morsomt noe av det. Dessuten har jeg lov til å starte på nye prosjekter i dag. Det er noe med det å få lov, da får jeg plutselig vanskeligheter med å bestemme meg for hvilke prosjekter jeg skal starte på. Har lyst til å starte på Thyone til meg selv, siden jeg hadde planlagt å strikke den i løpet av sommerferien. Det kan hende jeg starter på et par votter eller sokker også. Alltid kjekt med noe jeg kan ha med meg i veska. Hvis noen har noen gode forslag, så kom med dem.

So tell me, how tired can a person actually be without sleep walking? I don't really think I can be any more tired than I was today. First day at work after summer is always hard. I thought I could avoid it being so hard this year. This summer I haven't spent my day at a beach with a book and my knitting. I've cleaned and tidied and done a lot of sensible things. I haven't slept until lunch or longer. I have been waking up early, actually sometimes so early I could have been in time for work. But then just before the weekend something happened. I started waking up at around 10-11. It hasn't been going on for more than three or four days, but it was enough to make it extra hard to get up early today. Apparently it's some kind of universal rule that the first work day after summer has to be a hard one. The first part of the first day after summer has always a lot of info, so I was really glad I had my knitting so I could keep my eyes up. Today's project was Marius sweater, and I knitted a lot of the first sleeve today. Tomorrow I'm going to bring with me sleeve number two. Maybe I can knit the pattern on the yoke before the weekend. I hope to get a lot of knitting time at work Thursday and Friday. How was your first working day after summer, or maybe you still have summer?

I have only 10 squares left of my blanket I dug out from my knitting basket. Then the only thing's left is weaving in threads and crochet it together. Not very funny! I'm also allowed to start new projects today. It's something about it when you finally are allowed to start, then I can't decide what to start. I still feel like starting Thyone for myself, since I planned to knit it during summer. I might start a couple of mittens or socks as well. Always handy with a project that fits in my purse. If somebody has any good suggestion, bring it on.

2 comments:

Elisabeth said...

Jo, det går an å være veldig trøtt. Gårdagen gikk greit, men i dag har jeg vært grusomt trøtt :) Lykke til med Mariusermer!

Siddis back home said...

Man blir litt bortskjemt med søvn om sommeren…. heldige deg som kan strikke på jobb!