Wednesday, April 24, 2013

Old Time Rock and Roll

Den sangen får meg til å tenke på sokker, og det passer bra siden jeg nettopp har klart å feste trådene på to par. Ok, den får meg også til å tenke på en veldig ung Tom Cruise. Elsker den scenen der. Tilbake til strikking! Det ene paret jeg har gjort erdig er et par enkle glattstrikk sokker i Meilenweit Magico. Det er  et garn jeg ikke har prøvd før. Det minner meg litt om Drops Delight, men uten de store variasjonene på tykkelsen. Liker veldig godt fargeskiftende. Jeg har brukt pinner 2,5 mm som vanlig.




That song makes me think of socks, and I just finished two pairs of socks. Ok, to be honest it makes me think of a very young Tom Cruise too. Love that scene! Well, back to knitting. I finished one pair of simple socks in Meilenweit Magico. It's a yarn I never used before. It kind of reminds me of Drops Delight but without the big variations of how thick it is. Love how the colors change. I used needles 2,5 mm as usual. 


Jeg har også gjort ferdig et par Monkey-sokker i Fabel. Disse skulle egentlig være til en kollega, men ble for smale. Monkey er et enkelt mønster som blir veldig fint og som samtidig går fort å strikke. Må nok ut og kjøpe et par nøster til i Fabel for å få riktig farge. Har brukt pinne 2,5 mm her også.


I also finished a pair of Monkey socks knitted in Fabel. They were supposed to fit to a colleague, but they ended up a little to slim. Monkey is an easy pattern which looks real good and is fast to knit. I have to buy two more skeins of Fabel in the right color. I have used needles 2,5 mm on these too. 

No comments: