Friday, March 16, 2012

It's a mad, mad world

Ja, det er det, men litt galskap i hverdagen frisker absolutt opp. Nå er det i gang igjen, nemlig Sock Madness 6 på Ravelry. Dette går ut på å strikke sokker etter samme mønster som blir publisert til alle deltakerne likt. Etter seks runder står en vinner igjen, og den kan smykke seg med tittelen den raskeste sokkestrikkeren og sannsynligvis den sprøeste også. Det blir nok ikke meg, men jeg liker å delta. Denne første runden skal vi strikke et par sokker i løpet av to uker. Mønsteret heter Dicey og strikkes ved hjelp av terninger. Det er nemlig nummeret på terningen som avgjør om man skal flette eller ikke. Dette gjør at sokkene ikke blir like og at flettene blir absolutt helt random. Veldig morsom måte å strikke sokker på, og ja, en liten utfordring til symmetrifreaken i meg. Jeg brukte Regia World Circus.



Yes, some madness in the everyday is sometimes a necessity. It's time again, Sock Madness 6 at Ravelry. Sock patterns are published at the same time to all contestants at the same time, and we have to knit a pair of socks as fast as we can. After six rounds a winner is crowned, and the winner is the fastes sock knitter and probably the madest too. It's probably not going to be me, but I love participating. The first round we have to knit a pair of socks during two weeks. The pattern is called Dicey and you have to roll a dice to decide if you have to cable or not. This makes the sock unique and they're not the same in a pair either. A very funny way to knit a pair of socks, but a challenge for a symmetry freak like me. I used Regia World Circus for my socks.

1 comment:

Hanne said...

Kjempe fine sokker. Synes det er et morsomt konsept at terningen avgjør hvordan sokkene blir. Nydelig tunika i forrige innlegg, og fana i innlegget før. Det minner meg på at jeg har en fana liggende jeg også, kreeemt.