Wednesday, November 18, 2009

A gift from over there

Jeg vant en konkurranse i Margrethe sin blogg for en tid tilbake, og nå kom pakken fra henne i posten. Deilig garn fra Knit Picks, mye godteri og te, også fikk jeg Kool Aid så nå skal det farges garn. Jeg har noe liggende fra før, men har aldri prøvd det. Har veldig lyst, så nå må jeg sette av litt tid til det. Tusen, tusen takk for en flott pakke, Margrethe.

A while ago I won a competition in Margrethe's blog, and now the package came. Lovely yarn from Knit Picks, a lot of candy and tea and Kool Aid to dye my own yarn. I have some already but I have never actually tried it. I really want to try, so now I just have to do it. Thanks a lot for a great gift, Margrethe.

Jeg er jo fortsatt med i 52 pair plunge, selv om jeg henger litt etter. Nå har jeg egentlig strikket ferdig to par sokker, men klarte å gi vekk det ene paret før jeg tok bilde av det. Får blogge det når jeg har klart å få mottakeren til å ta et bilde. Her er i alle fall herresokkene i Fabel, str.41-42, strikket på pinne 2,5. Mønsteret er Blueberry Waffle Socks. Dette er mitt par nummer 22.

I'm still going for 52 pair plunge even though I'm a bit behind. I have finished two pairs of socks, but managed to give away one pair without photographing it. I have to blog it after the receiver has taken a picture of the pair. Well, here's the men's socks knitted in Fabel, size 41-42, knitted on needles 2,5 mm. The pattern is Blueberry Waffle Socks. It's my pair number 22.

Jeg har også kjøpt mer garn, noe direkte fra Wollmeise på nett og noe fra snille Mariann. Jeg gleder meg til julegavene er unnagjort og jeg kan strikke noe fint til meg selv. Elsker fargene.

I have bought some more yarn, some from Wollmeise online and some from generous Mariann. I am so looking forward to finish all the Christmas presents I have to knit, because then I can concentrate knitting something nice to me in the lovely yarn from Wollmeise. I just love the bright colors.

Men akkurat nå konsentrerer jeg meg om julegaver, her er jeg i gang med nok et par herresokker som er julegave og erme nummer 2 på en Marius-genser.

But right now I'm concentrating on Christmas presents, and here I'm knitting another pair of socks for men and arm number two on a Marius-sweater.

6 comments:

Lisbeth Bula said...

oooohhh, aaaahhhh.. til alt sammen, men mest garnet :-)

wims said...

For noen herlige meiser du har samlet her. Man blir aldri lei av å se de. Vil bare ha mer:-)

gURo said...

Du verden så mye fint garn.. Kjenner det rykker litt i shoppe foten ja:)

AnitaK said...

Jepp, du er jenta med gullhårene skjønner jeg :) Ikke bare det at du vinner pakker, du får jammen tak i WM også, fine farger. Jegh ar bare ett par hesper jeg og de har jeg ikke en gang tatt i enda, så det går ikke så fort her i heimen serru :) Du holder produksjonen oppe ser jeg, fine sokker da, likte fargen på DET garnet også jeg.. Ha en flott helg, klemmer i fleng

Husfruen said...

så masse flott garn, jeg sikler her

Anonymous said...

Så mye herlig garn du har kjøpt. Blir nok mange gode plagg igjennom vinteren på dine pinner.

Maria