Friday, February 20, 2009

Ready, set, but not go yet

Jeg ha meldt meg på en Destash-konkurranse på Hobbyboden. De forskjellige stedsgruppene i Norge, konkurrerer mot hverandre. Hver deltaker skal strikke opp 500 g på kortest mulig tid, men det er lov for lagene å utfylle hverandre. Altså jeg kan strikke 200 g om bare en av lagmedlemmene mine strikker 700 g, f.eks. Starten går i dag kl.18.00, men jeg får nok ikke startet før etter barna har lagt seg. Her er garnet jeg har funnet fram hittil. Jeg er ikke sikker på om alt dette skal brukes, men haugen skal minkes i alle fall. I første omgang skal det bli en restegarnskjole/tunika til datteren min.

I have signed up for a Destash competition at Hobbyboden. Regional teams compete against eachother and the goal is to knit 500 g for each competetor in shortest time. But I can knit 200 g if my team mate knits 700 g. The stat is today at 6 o'clock, but I guess I have to wait until my kids are sleeping, but then I'm going to knit fast. Here's the yarn I have plans to knit something of. I think I'm going to knit a dress for my daughter first.


Endelig er ullbuksa til tulla ferdig. Kjedelig å strikke, men den ble god og myk. Forhåpentligvis passer den til neste år også. Har brukt Merino Extra Fine fra Drops.


Finally done with the tights for my daughter. Tights are such a boring knit, but it turned out soft and nice. Hopefully it will fit her next season as well. I have used Merino Extra Fine from Drops.

Jeg har bestilt meg Topstykke fra Geilsk. Den er så fin, og jeg håper å bli ferdig kjapt. Har så lyst til å bruke den, men så skal jeg jo strikke til Destash-konkurransen. Dessuten har jeg innsett at det kan ta litt lengre tid å strikke denne, for jeg har rekt opp starten fire ganger allerede.

I have bought Topstykke from Geilsk. It's so delicate and nice, and I hope to finish it soon. I just want to use it, but I'm going to knit for the Destash competition. Unfotunately I have realised this might take time to knit, cause I have already frogged the start four times.


Må jo ha flere prosjekter på gang, og her er sokkene til faren min. Det er julegave, men det er alltid greit å være tidlig ute? Man lærer av sine feil, eller prøver å lære i alle fall.

I just have to have a lot of projects going on at the same time, and here's socks for my dad. It's actually a Christmas present, but it's always nice to start early? You learn from your mistakes, or you try to learn at least.

7 comments:

Bitt@mi said...

Jassså du!!!
Det blir vi nok to om... :-) Eller flere:-D
Uansett, dette blir moro, men det er litt helsefarlig... Såvidt jeg rakk å handle til to- og firebeinte i dag. Må jo fikse huset til kl blir 18:-) Og etter den tid, skal familien bare glemme å snakke til meg:-)
Neida, så ille er det ikke...
Lykke til!

AnitaK said...

Så mye fint her hos deg, jeg sikler på Topstykke men står imot foreløpig :) Lykke til i konkurransen, 500g er dåne-mye altså... Ha ei fin helg.

efios said...

Heldige du, jeg rakk ikke å melde meg på Destash-utfordringen.
Men med amylin-the-living-knitting-maschin på tigerstadenlaget så har vel ikke de andre gruppene noe sjangs. Hehe.
Lykke til!

Tika said...

Lykke til med destashinga :) Men å bli slått av Tigerstaden... vi får se på det *ler* God strikkehelg !

turvid said...

Ja nå sitter vi klare alle mann (kvinner)... Dette blir gøy!

Men du 200 + 700 = ??

;)

Daria said...

lykke til i konkuransen!!!

Elimor said...

Har hatt meg en runde i bloggen din. Mye fint du har strikket. Ha en god helg.