Sunday, January 04, 2009

A year with lots of possibilities

Nytt år og nye muligheter! Jeg hadde store planer om å starte 2009 med tomme strikkepinner og ingen UFO'er. Ja, ja, så mye for store planer. Har fortsat noen UFO'er på pinnene, men har klart å gjøre unna en del prosjekter. Mermaiden ble ferdig 1.juledag. Ikke spesielt godt bilde av den, men hadde ikke så mye tid til å ta bilde av den. Får se om jeg orker å ta et nytt bilde senere. Mottaker ble i alle fall veldig glad for julegaven, selv om den kom litt sent.

A new year, a lot of possibilities. I had big plans to start 2009 with empty knitting needles and no UFO's. Well, that didn't quite work out the way I planned. I still have some UFO's, but I have finished some projects. My Mermaid was finished 25th of December. It's not a great picture, but I didn't have much time to take the picture. Maybe I'll take another one later. The receiver of the present was happy, even though I finished a bit late.

Jeg har strikket pulsvarmere i romjula. Har brukt Drops Alpakka. Mønsteret er Fetching fra Knitty. Lett mønster og jeg strikket ferdig pulsvarmerne på en kveld.

I have knitted these fingerless mittens. The yarn is Drops Alpaca and the pattern is Fetching from Knitty. Tha pattern was easy and the mittens was finished during an evening.


Tulla ville ha en tunika, så da strikket jeg en da. Vel, ikke hele sannheten, for garn og oppskrift ble kjøpt på Dale i høstferien. Det har med andre ord tatt sin tid før jeg fikk tid til prosjektet, men i romjula ble det tid. Ikke tok det lang tid heller. Det som tok lengst tid var at jeg manglet et nøste og butikkene var stengt 1. og 2. juledag. Nå er den i alle fall ferdig og klar til bruk. Tulla ville ha den på i morgen på skolen.

My daughter wanted a dress, so I knitted her one. Well, not the whole truth, since both yarn and pattern was bought at Dale's factory in September. It took a while before I had time to start the project, but between Christmas and New Years Eve I finally had the time. It didn't take that much time either. What I actually used most time to do, was to wait for the shops to open. I was one skein short, and since the stores are closed 25.th and 26.th. of December, I had to wait two days before I could finish it. Now it's done and ready to use at school tomorrow.


Jeg har også strikket ferdig et par votter til. Har brukt Sisu.

I have also knitted another pair of mittens. Knitted in Sisu.

Enda en Nøstebarn-dress. Ikke så mye å si om den, men snart ferdig og da skal jeg starte på et nytt og mer spennende prosjekt.

Another Nøstebarn-suit. Not much to say about it, but I'm done soon and then I'm going to start on another more exciting project.

10 comments:

Unknown said...

Hei på deg og godt nytt år.. får si du har strikket i jula.. ja kjekt og starte året med blanke ark og nye mønstre... Vi sees vel...

Anonymous said...

Så flink du har vært! Mange fine plagg her!

ha en riktig fin uke!

Trude sin hobbyverden said...

Utrolig masse flott du har laget. Godt nytt år

nragnhild said...

Her var det mye fint nedover! :)
Og telysestaken med bamse ved peisen, jeg har akkurat den samme, fikk den av en tante for kanskje 15 år siden, og det er den som er mest jul for meg av all julepynt som finnes i verden :D

Anonymous said...

Synes du ser ut til å ha vært svært effektiv jeg:-D

Mye fint på pinnene og av pinnene her:-)

Elisabeth said...

Hei, og takk for hilsen på bloggen! Mye fint du har laget, koselig å titte innom bloggen din!

Anonymous said...

Her var det mye fint! Jrg drømmer om en Mermaid, de er så flotte!

Anonymous said...

Mye fint, og en fornuftig tankegang. Det er ikke alltid like moro når strikkingen står på, men det er utrolig herlig når det er ferdig. Ja, jeg regner med du vet alt om det du også.

turvid said...

Masse fint!

strikkedilla said...

Så utrolig mye flott du strikker. Kjolen var jo bare nydelig. Ha en fin helg