Friday, September 19, 2008

The second sock-syndrom

Jeg har hørt om den andre sokken-syndromet, men har liksom ikke tenkt på at jeg skulle bli rammet. For tiden holder jeg på med en bestilling, Setesdals-genser. Tja, sånn kjempemorsomt er det jo ikke å strikke den. Dessuten har jeg kommet akkurat så langt at jeg må begynne å strikke fram og tilbake. Kan du tenke deg noe morsommere enn å strikke mønster fram og tilbake? Det kan nemlig jeg. I have heard about the second sock syndrome, but I didn't think that would be something I get. Nowadays I'm knitting on an order, Setesdals sweater. Well, it's not that great fun to knit. I have knitted up to the neck and that means I have to knit back and forth with two threads. Can you think about something better than knitting back and forth with two threads? I can.
Det er mye morsommere å strikke noe som er lett og kjapt å strikke. Dessuten kan det da ikke gjøre noe med en liten pause fra Setesdals-genseren. Jeg startet på et par sokker til tulla i Fabel. Strikket på sokken mens jeg satt på et kurs hele dagen. Rakk å strikke en sokk. Da jeg kom hjem lå Setesdalsgenseren og stirret på meg fra sofaen.

It's better to knit something easy and fast. And a little break can't harm the progress too much! I started on a couple of socks for my daughter in Fabel. I knitted on the sock on a day course. Actually I managed to finish the sock. When I got home the Setesdals sweater looked angry at me from the sofa.

Nok en dag på kurs, men jeg orket ikke ta med meg sokk nummer to til tulla. Tok med meg nytt garn og startet på en sokk til lillegutt. Rakk jammen meg en sokk der også. Orket ikke så mye da jeg kom hjem, men hadde da strikket en sokk i løpet av dagen. Strikket i Fabel denne også.

Another day and another course, but I just didn't feel like knitting the second sock for my daughter. I grabbed a new skein of Fabel and started on a sock for my son. Well, well, I finished another sock. Since I was a bit tired, I didn't knit in the evening, but hey, I finished a sock.

Strikket en halv runde på Setesdals-genseren, men fant ut at jeg måtte ha nok en pause. Startet på det første ermet.

I knitted half a round on the Setesdals-sweater, but I found out I needed another break. Felt a bit guilty because of the other breaks, so I startet on the first arm.

Ja, ja, ikke så morsomt med ermer heller, gitt. Startet på nok en Mittered mittens fra Elisabeth Zimmerman. Brukte Smart nok en gang. Dette blir en romslig herrestørrelse. Planen er å gi dem i julegave til pappa.
Yeah, yeah, not that much fun to knit arms for this sweater as well. Started on another Mittered mittens by Elisabeth Zimmerman. Used Smart wool yarn for this mitten. This is a big man's size. The plan is to give them to my dad for Christmas.


Jepp, jeg har strikket litt, men nå sitter jeg igjen med en sokk til tulla, en sokk til lillegutt, et erme og en vott. Må nok stå på litt for å strikke en til av dette her.


Yup, I have knitted some, but I'm stuck with one sock in each pair, an arm and a mitten. Have to grab myself in the neck to finish the second sock, the second arm and the second mitten. I guess I have the second sock-syndrom.

4 comments:

Bente said...

Her går det unna, gitt! Et par sokker til nå, så er du godt på vei mot målet. Setesdal-genseren ser flott ut!

Hobbymegher said...

Men så blir jo genseren flott da! Godt med litt pauser innimellom. Sokker er det jeg som oftest bruker til innimellom- strikk.. Da blir det liksom ikke fullt så kjedelig med sokk nr 2. :D

Anonymous said...

Det er ikke alltid like lett å sette i gang med en sokk eller vott nr.2. Om jeg ikke kommer videre med en gang, så legger jeg iallefall opp til sokk/vott nr.2, for da er det lettere å gripe fatt i det om jeg skal ha med meg noe enkelt i full fart en dag. *nikke*

Takk for hilsen på bloggen min. Jeg skal prøve å huske og si fra hvordan Bris garnet holder seg etter bruk og vask. Skulle jeg glemme det, er det bare å spørre igjen en gang i løpet av vinteren :)

Anonymous said...

Hei!
Jeg strikker strømpene til setesdalsmønsteret, vet du om det er meningen at tåa skal være spiss?Takknemlig for svar, har kun bilde i oppskriftsheftet å se etter å der ser den rund ut...:)
Lena